Як налаштувати ефективну email-розсилку для інтернет-магазину

Главная » Маркетинг, Статті » Як налаштувати ефективну email-розсилку для інтернет-магазину

Найчастіше для встановлення клієнтських відносин з web-ресурси з продажу товарів і послуг використовують розсилку листів електронною поштою, яку фахівці називають email-маркетинг. Даний спосіб зв’язку використовується в більшості випадків для:

  • надання клієнтам інформації про статус замовлення;
  • отримання зворотного зв’язку;
  • інформування про майбутні акції, знижки та розіграшах;
  • здійснення прямих продажів;
  • залучення нових покупців.

Однак, незважаючи на подібні способи використання даного інструменту, він не дозволяє миттєво підвищити рівень продажів. Розсилання електронних листів є лише частиною складної ланцюжка продажів інтернет-магазину. Вона ефективна лише в тому випадку, якщо інші елементи магазину працюють бездоганно. Але якщо це не так, то її застосування для просування сайту буде абсолютно марним.

Тому в даній статті ми розглянемо основні етапи створення email-розсилки, нюанси використання даного інструменту і головні правила написання електронних листів.

З чого почати налаштування email-розсилки

Планування e-mail розсилки є одним з найбільш складних і важливих етапів. Він включає в себе кілька простих кроків, обов’язкових для виконання. Розглянемо кожен з них більш детально.

Визначення цілей

Перший етап полягає у визначенні цілей. А саме: для чого необхідна розсилання електронних листів. Від цього безпосередньо залежатиме напрям всіх подальших дій. Важливо, щоб обрана мета мала одиниці виміру, була конкретною, а її досягнення – реальною. Найчастіше основними цілями email-розсилки є:

  • збільшення припливу клієнтів на 6 відсотків;
  • підвищення доходів інтернет-магазину на 3 відсотки;
  • збільшення обсягів продажів на 2 відсотки;
  • зниження кількості предметів, забутих в електронних корзинах, на 7 відсотків.

Аналіз розсилок конкурентів

Щоб краще зрозуміти принцип дії електронних листів, слід підписатися на розсилки 5-7 конкурентів. Потім потрібно перейти на їх сайти і залишити замовлення в кошику.

Виконавши ці дії, слід очікувати розсилки листів на пошту. Через кілька тижнів необхідно прочитати кожне з них та провести аналіз. Виписати, в яких випадках проводилася розсилка, її зміст, а також сподобалися і відразливі моменти. Подібний аналіз дозволить налаштувати максимально ефективну email-розсилку.

Аналіз цільової аудиторії

Ще одним не менш важливим етапом є визначення цільової аудиторії. Від нього залежить багато параметрів наступного налаштування, таких як періодичність розсилки, текстова складова і дизайн листів.

Щоб визначити потенційного клієнта, необхідно розглянути, ким він може працювати, скільки йому років, чим він захоплюється і що його найбільше хвилює. Подібне складання портрета дозволить надавати потенційним покупцям листи, вирішальні їх проблеми і рекламують дійсно цікавий продукт.

Важливо відзначити, що для різної цільової аудиторії повинні складатися відрізняються один від одного листа. Це пов’язано з тим, що спрямовані на одну групу людей слова можуть не позначитися на інших покупців.

Вирішення питання організації розсилки

Під час перших етапів підготовки розсилки електронних листів важливо визначити наступні моменти:

  • з якою періодичністю буде здійснюватися розсилка;
  • хто буде автором тем для листів;
  • хто буде писати текст, і створювати дизайн розсилки;
  • хто буде стверджувати формат;
  • хто буде займатися аналізом ефективності та самою розсилкою.

Що потрібно знати про роботу з клієнтською базою

Запуск розсилки електронних листів неможливий без попереднього створення клієнтської бази. Далі ми розглянемо, де можна отримати адреси електронної пошти потенційних покупців і як їх актуалізувати.

Ефективні способи створення клієнтської бази

Більшість початківців власників бізнесу не знають, яким чином можна отримати адреси електронної пошти для запуску email-розсилки. На допомогу їм прийдуть кілька дійсно ефективних способів, до числа яких відносяться:

  • підписка при реєстрації на сайті або замовленні товару, що має на увазі наявність відповідного пункту з встановленої за замовчуванням галочкою, що підтверджує згоду клієнта;
  • окрема форма підписки на розсилку, розміщена у верхній частині сторінки або збоку;
  • спливаюча форма, що настроюється програмістами на один показ за одне відвідування сайту;
  • передплатна сторінка з детальним описом всіх переваг розсилки електронних листів;
  • кнопка «повідомити, коли товар буде в наявності», що дозволяє залучати до розсилки дійсно зацікавлених у купівлі товарів клієнтів.

Фахівці настійно не рекомендують купувати бази з адресами електронної пошти, так як ефективність таких баз наближена до нуля. Більш того, їх використання може внести розсилку інтернет-магазину в список спаму автоматично, через що навіть постійні клієнти не будуть отримувати листи.

Актуалізація наданих e-mail адрес

Щоб здійснювати відсилання тільки актуальним клієнтам, слід очистити базу від некоректно введених адрес і дублікатів. Дану операцію можна зробити як самостійно, так і найнявши фрілансерів.

При цьому чистку бази необхідно здійснювати з періодичністю 1 раз в два місяці. З бази без всяких сумнівів можна видалити осіб, котрі не читають листи понад 3-х місяців.

Найпоширеніші помилки при налаштуванні email-розсилки

Існує ряд помилок, часто допускаються при створенні розсилки електронних листів, які часом можуть приносити колосальні збитки. До їх числа відносяться:

  • Розсилка новин магазину. Клієнту настійно не рекомендується повідомляти про нецікавих для нього події, що не відносяться до товарів та послуг компанії.
  • Нерегулярність. Розсилка повинна здійснюватися з періодичністю 1 раз в тиждень. Збільшення або зменшення даного інтервалу може призвести до анулювання.
  • Відмова від автоматизованої розсилки і відповідних сервісів. При ручному розсилці велика частина листів відправляється в папку «СПАМ».
  • Бажання продати товар в першому листі. Подібне бажання може спричинити за собою відписку. Тому важливо починати розсилку зі знайомства з клієнтом і пропозиції йому товарів, які відповідають його результатам пошуку на сайті.
  • Змішування типів електронних листів. Настійно не рекомендується додавати в інформаційні листи продають тексти.
  • Відмова від попереднього тесту ефективності розсилки. Подібна дія може призвести до неефективності запущеної на велику аудиторію розсилки, що призведе до суттєвих збитків і відсутності припливу цільової аудиторії.
  • Невдалий дизайн і неякісна верстка. Подібне явище може привести до непрацюючих кнопок і некоректного відображення листи в смартфонах і планшетах.
  • Велика вага листів. Картинки високої якості, розміщені в листах, можуть довго грузиться у користувачів з низькою швидкістю інтернету. Це може викликати обурення у потенційних клієнтів. Тому розмір і якість картинок рекомендується періодично знижувати, але в розумних межах.

Різновиди e-mail розсилок

Абсолютно всі електронні листи, що розсилаються сьогодні інтернет-магазинами, можна умовно розділити на кілька різновидів:

  • автоматична розсилка;
  • регулярна масова розсилка;
  • службові повідомлення.

Розглянемо кожну з різновидів електронних листів більш детально.

Службові повідомлення відносяться до числа листів, що розсилаються індивідуально кожному клієнтові у відповідь на виконані їм дії, а саме при авторизації, замовленні або надходження нових повідомлень.

Автоматична розсилка листів на увазі доставку клієнту повідомлень зі знижками на товари, інформацією про компанію, а також акціями на відкладену в кошик продукцію.

Регулярна масова розсилка передбачає відсилання листів на всіх адресах клієнтської бази на регулярній основі з анонсами акційних пропозицій, добірками популярних товарів, корисним контентом, списками новинок і поруч іншої інформації.

Правила написання текстів для розсилки

Однією з найскладніших і найцікавіших складових процесу e-mail розсилки є написання тексту для письма. Далі ми детально розглянемо основні нюанси даного процесу.

Назва

Яскраве і звучну назву розсилки є запорукою успіху, так як саме від нього залежить, чи захоче читач відкрити лист. У більшості випадків в назві прийнято вказувати:

  • для кого може бути корисно лист;
  • в якій формі воно складено (стаття, майстер-клас і так далі);
  • основна тема;
  • вигоди для потенційного клієнта.

Хто виступає дійовою особою

Крім цього, слід вибрати, від якого посадовця буде вестися діалог з потенційним клієнтом. Це може бути як абстрактне нікому невідома особа, так і керівник інтернет-магазину.

Але, як показує практика, читачі проявляють велику зацікавленість до листів, написаним від імені співробітника організації. Однак в такому випадку бажано, щоб працівники знали зміст листа і могли відповісти на питання клієнта в разі дзвінка від останнього.

При цьому для розсилки листів з рекламою товарів широкого профілю рекомендується використовувати звернення від імені вигаданого персонажа, котрий використовує обрану продукцію для вирішення своїх проблем.

Що вказати в темі листа

При відкритті електронних листів читачі часто починають з теми. Побачивши слово «знижка» або «допоможіть» листи миттєво відправляються в спам. Саме тому в темі листа необхідно вказувати інформацію, здатну зачепити потенційного покупця. Для цього можна вказати:

  • географічне положення клієнта (для жителів Києва);
  • інформацію про попередні покупки;
  • актуальну тему, відповідну найближчим свят.
  • зміст листа

Весь контент, який використовується в якості змісту електронних листів для email-розсилки, можна умовно розділити на кілька видів:

  • реклама товарів;
  • анонс акційних пропозицій;
  • корисна інформація.

Листи з рекламою товарів використовуються в крайніх випадках, коли автор не зміг придумати будь-якої свіжої теми. Найчастіше такі листи використовуються для розвантаження складу від товарів або для масового розпродажу бестселерів. У подібних розсилках можна вказувати від 3-х до 20-ти товарів, в залежності від асортименту і популярності магазину. При цьому рекламні листи обов’язково повинні мати:

  • заманює заголовок;
  • фотографії товарів;
  • посилання на покупку.

Анонси акційних пропозицій є одними з найпопулярніших листів для email-розсилки. У них вказується точна інформація про акцію, розмір знижки, термін дій і заклик до дії. Подібні листи обов’язково повинні мати яскравий дизайн, інформативний банер і однозначне опис, яке не можна трактувати ніяк інакше.

Розсилка з корисними статтями вкрай рідко зустрічається у інтернет-магазинів. Однак тільки вона може забезпечити лояльних клієнтів, які з часом можуть стати постійними покупцями. Подібні листи створюють репутацію web-ресурсу, яку постійні клієнти будуть відстоювати в соціальних мережах і на форумах з особливим ентузіазмом. При цьому корисні статті можуть бути написані про що завгодно, починаючи від звичайних гороскопів і закінчуючи основними правилами вибору того чи іншого товару.

Важливо відзначити, що для кожного інтернет-магазину корисні статті повинні відповідати обраній тематиці. Так, при просуванні меблевого магазину можна написати про правила догляду за дерев’яними поверхнями, при популяризації товарів для рукоділля – правила організації робочого місця, для магазину спортивного харчування – опис впливу протеїну або BCAA і так далі.

Правила оформлення та верстка

Для кожного з перерахованих вище видів листів необхідно створити персональний шаблон в корпоративному стилі. Подібне рішення дозволить виділити email-розсилку серед числа інших листів, надісланих на пошту. Крім цього, шаблони дозволять істотно скоротити час на створення нових листів.

Cтруктура шаблону

Кожен створений для розсилки електронних листів шаблон повинен містити:

  • прехедер – короткий анонс листи, що розміщується над банером або перед шапкою;
  • шапку листи – містить інформацію про відправника, слоган, логотип, а також кнопки для переходу на соціальні мережі інтернет-магазину;
  • текстову складову або головну частину, яка складається для кожного типу листи індивідуально з відповідними розділами, іконками та врізки;
  • «Підвал» – розташовується в самій нижній частині листа і містить кнопку відписки, а також службову інформацію.

Розробка шаблону

Розробка шаблону для email-розсилки інтернет-магазину включає кілька етапів:

  1. створення прототипу;
  2. розробка дизайну;
  3. верстка.

Перший етап являє собою створення зображення зі схематичним відображенням кожного елемента листи. Для цього можна використовувати як прості програми, такі як Paint, так і складні графічно редактори. Цей етап не вимагає яких-небудь особливих навичок і є фактично найпростішим завданням для дизайнера.

Другий етап більше орієнтований на професійних дизайнерів. Для його виконання власнику сайту буде потрібно детально розповісти виконавцю, що саме має бути відображено в листі і які саме зображення і елементи повинні в ньому бути присутнім.

Після завершення другого етапу шаблон переходить в руки верстальника, який згодом доводить лист до готового виду, що дозволяє здійснювати відправку.

Важливо звернути увагу, що лист для розсилки має в обов’язковому порядку правильно відображатися в браузерах, як на комп’ютерах, так і в смартфонах. У зв’язку з цим експерти настійно рекомендують для створення шаблону наймати осіб, що спеціалізуються на верстці електронних листів для розсилки.

При необхідності можна придбати готовий шаблон заздалегідь. При його наявності власнику інтернет-магазину цілком буде досить вставити в нього текст і зображення.

Популярні сервіси для проведення email-розсилок

При підборі сервісу для розсилки електронних листів потенційним покупцям інтернет-магазину необхідно, щоб він відповідав наступним критеріям:

  • мав безкоштовний хостинг;
  • надавав можливість персоналізації розсилки;
  • володів функцією сегментування бази;
  • надавав можливість створення автоматичної серії листів;
  • дозволяв виконувати планування розсилок;
  • мав можливість перегляду статистики і попереднього тестування.

Станом на сьогоднішній день, вищевказаним критеріям відповідає порівняно невелика кількість сервісів. До їх числа відносяться: Sendpulse, Mailerlite, Sendsay, Mailchimp і Unisender. Розглянемо особливості і характеристики кожного з них більш детально.

Sendpulse

Сервіс має таку відмітними особливостями як:

  • можливість налаштування PUSH-повідомлень;
  • наявність у вільному доступі понад 100 шаблонів;
  • високим рейтингом передплатників;
  • зручною програмою планування розсилок;
  • можливість безкоштовної розсилки для баз від 2,5 до 15-ти тисяч клієнтів.

Однак, незважаючи на переваги, у Sendpulse є один істотний недолік – відсутність функції автоматичної публікації за допомогою RSS.

Mailerlite

До числа головних достоїнств сервісу відносяться:

  • безкоштовна настройка розсилки для баз до 1000 клієнтів з необмеженою кількістю листів;
  • можливість самостійного вибору редактора листів;
  • наявність вбудованого редактора зображень;
  • зручна програма для перевірки статистики;
  • можливість створення автоматичної системи розсилок;
  • простий і зручний інтерфейс.

Sendsay

Сервіс Sendsay є одним з найпопулярніших на ринку завдяки таким своїм особливостям:

  • високий відсоток доставки листів – 99 відсотків;
  • можливість інтеграції CRM і CMS;
  • наявність зручних інструментів для сегментації;
  • можливість управління розсилкою за допомогою смартфона;
  • надання статистики по кожному листу і клієнта;
  • можливість таргетированной розсилки електронних листів.

При використанні даного сервісу важливо враховувати той факт, що він не дозволяє працювати з великими базами даних, обсяг яких перевищує 5 МБ.

Mailchimp

Представники сервісу повідомляють, про те, що рівень доставки листів становить від 96-ти до 99-ти відсотків. Однак, крім цього, Mailchimp володіє такими перевагами як:

  • настройка розсилки з урахуванням часового поясу читача;
  • великий вибір готових шаблонів;
  • можливість багаторазового тестування розсилки;
  • надання можливості використання одного облікового запису для управління декількома акаунтами;
  • наявність автоматичної розсилки постів з RSS.

Але варто зазначити, що даний ресурс не має русифікації, а його послуги коштують досить дорого. В даний момент клієнтами Mailchimp є WordPress, а також популярні соціальні мережі Facebook і Twitter.

Unisender

Останній у списку, але не менш важливе сервіс Unisender має бездоганну репутацію, високим рівнем доставки листів – 99 відсотків і рядом інших привабливих особливостей:

  • можливість інтеграції найпопулярніших CRM і CMS сервісів;
  • персоналізація розсилки;
  • низька вартість послуг;
  • аналіз ефективності розсилки;
  • відновлення параметрів розсилки при збої;
  • інтеграція Google Analytics.

У даний момент послугами сервісу користуються великі новинні сайти, банківські установи та інтернет-магазини, такі як Цитрус, ПриватБанк і багато інших.

Основні нюанси аналізу ефективності розсилки

У кожному з видів розсилки аналіз результатів проводиться окремо. Також в деяких випадках аналіз необхідно проводити і з окремим листів. При цьому в процесі аналізу порівнювати не середні результати, а показники одного типу листів.

Коли проводиться аналіз

Аналіз результатів масової розсилки повинен проводитися рівно через 7 днів з моменту відправки, так як дані за менший або більший проміжок часу не покажуть точного результату.

Але при цьому аналіз автоматичної розсилки повинен здійснюватися один раз на місяць, за винятком випадків аналізу окремого листа, який провидится трохи частіше.

Перевірку ефективності службових повідомлень також рекомендується здійснювати один раз на місяць.

Що перевіряється під час аналізу результатів

Статистика для перевірки ефективності, як правило, береться з сервісу для розсилки. Однак для отримання більш точних даних рекомендується додатково задіяти Google Analytics.

Масове розсилання

При проведенні аналізу масової розсилки враховуються такі параметри:

  • співвідношення кількості відправлених і доставлених листів;
  • кількість відкриттів;
  • кількість кліків.

Цих даних цілком достатньо для перевірки ефективності. Перший показник вважається хорошим при значенні від 98-ми до 99-ти відсотків.

Другий показник отримують у такий спосіб: кількість відкриттів ділиться на загальний обсяг доставлених за допомогою масової розсилки листів. У даній категорії неприпустимо, щоб дане співвідношення було нижче 10-ти відсотків.

Коефіцієнт кліків в масову розсилку по розміщених посиланнях повинен становити в середньому від 2-х до 4-х відсотків. Однак при аналізі даного показника рекомендується орієнтуватися на середній результат власного сайту.

Автоматична розсилка

При аналізі автоматичної розсилки провидится перевірка ефективності кожного типу листів, а саме:

  • привітального повідомлення;
  • нагадування про бонус;
  • відгуків.

У першому випадку для отримання результатів використовуються всі ті ж показники, що і в масову розсилку, але з додаванням показників часу перебування в інтернет-магазині і кількості миттєвого закриття сайту.

Для визначення ефективності листів зі згадками про бонус порівнюється обсяг доставлених повідомлень і кількість продажів з його використанням.

Ефективність листів з проханням про відкликання визначається за рахунок аналізу кількості доставлених повідомлень, рівня їх відкриття, числа переходів на сайт і кількості розміщених відгуків.

Службові повідомлення

Перевірка службових повідомлень має на увазі аналіз таких показників як:

  • обсяг розсилки;
  • кількість відкритих листів;
  • кількість вчинених дій;
  • обсяг збоїв при доставці листів.

Як підвищити ефективність розсилки

В ефективності email-розсилки найбільше значення має рівень доставлених листів, який не повинен становити менше 90 відсотків. В іншому випадку всі листи будуть відправлятися в спам. Щоб уникнути подібного явища, слід уникати покупки клієнтських баз для розсилки і використовувати тільки власні.

Підвищити ефективність розсилки також можна, збільшивши рівень відкриттів, періодично змінюючи дні, час і тему листів. Не варто забувати і про кількість переходів по посиланнях, який можна підняти, перемістивши кнопки в більш зручне місце, змінивши їх розмір і написавши більше переконливий заклик до дії.

Окрему увагу слід приділити відписок. Якщо їх кількість різко прагне вгору, значить необхідно кардинально все міняти в розсилці, починаючи від текстової складової і закінчуючи дизайном.

Перевірка змін в розсилці електронних листів

У разі, якщо в процесі аналізу було виявлено, що по посиланнях про акції та бонуси до завершення терміну не було жодного переходу, необхідно або замовляти новий лист, або ж докласти максимум зусиль для роботи старого. Кожен з цих варіантів буде відрізнятися вартістю робіт.

Перший варіант обійдеться досить дорого. Більш того, ніхто не гарантує, що він буде успішним. У другому випадку внести правки можна за порівняно невелику суму, а перспективність листи при цьому збільшиться в кілька разів. Більш того, ефективність внесених змін можна буде перевірити. Далі розглянемо, як це зробити.

Підготовка до перевірки

У першу чергу потрібно перевірити роботу всіх кнопок і посилань в листі. Подібна дія дозволить виключити биті посилання і втрачені кнопки, що знижують ефективність.

При зниженні показника відкриття необхідно провести тести з заміною дати, часу і теми листа. У разі зниження рівня кліків – тести з заміною кнопок, текстової складової і зменшення або збільшенням кількості товарів в листі.

Під час тесту результати перевіряються після заміни кожного з перерахованих вище параметрів.

Особливості послідовного тестування

Для послідовного тесту необхідно скласти 5 нових закликів до дії і замінити 3 рази їх розташування в листі. Для цього буде потрібно відправка 15-ти різних листів. При цьому перевірка ефективності кожного з них буде тривати добу, що не дуже ефективно і надмірно довго.

Особливості паралельного тестування

Паралельне тестування є більш швидким і зручним, тому що дозволяє одночасно відправити всі вищеописані 15 варіантів листів декільком цільовим групам і протягом одного дня отримати результат. Однак варто враховувати, що даний вид тестування обмежується кількістю передплатників в базі і можливостями сервісу.

Щоб максимально підвищити ефективність паралельного тестування, необхідно дотримуватися наступних рекомендацій:

  • створювати групи передплатників випадковим чином;
  • розмір групи має становити не менше 250-ти чоловік і не більше 20-ти тисяч передплатників;
  • перевірку слід здійснювати відразу після прочитання 10-ти відсотків повідомлень.

Єдиним недоліком даного виду тестування є необхідність використання бази понад 5000 клієнтів для отримання точного результату.

Висновок

Цікаві листи email-розсилки, що викликають бажання їх відкрити та перейти на посилання, є запорукою успіху кожного інтернет-магазину. Саме вони повинні бути метою при створенні розсилки на процентні показники статистики. Надання корисної та цікавої інформації завжди зможе викликати у потенційного клієнта бажання купити продукт і рекомендувати його друзям і знайомим.

Коллектив сайта

Коллектив сайта

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (625 оценок, среднее: 4.60 из 5)
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.

    Схожі статті

    Як легко та швидко запустити інтернет-магазин прикрас

    У даній статті кожен бажаючий приступити до продажу прикрас зможе знайти безліч корисної інформації, а саме відповіді на питання: чи
    Читати далі…

    Інтернет-магазин аксесуарів – прибутковий бізнес без особливих зусиль

    Жодна жінка не може обійтися без таких аксесуарів як парасольки, пояси, сумочки, рукавички, окуляри та браслети. Всі вони створюють єдиний
    Читати далі…

    Вплив сарафанного радіо на розвиток інтернет-магазину

    Сьогодні багато початківців і досвідчених бізнесменів при просування власного інтернет-магазину використовують найрізноманітніші способи, починаючи від різних методів маркетингу та закінчуючи
    Читати далі…

    Як відкривати онлайн-магазин товарів для офісу та канцелярії

    Усі магазини, які функціонують в режимі онлайн та офлайн і продають офісну продукцію, можна розділити на два основних напрямки: продаж
    Читати далі…

    Як правильно написати тексти для розділів інтернет-магазину

    Текстова складова сайту інтернет-магазину є далеко не найважливішою частиною. Однак, незважаючи на це, вона також здатна залучати клієнтів і приносити
    Читати далі…

    Особливості створення та просування інтернет-магазину меблів

    Існуючі сьогодні інтернет-магазини продають практично все, починаючи від книг і закінчуючи автомобільними запчастинами. Однак більшість подібних товарів і без цього
    Читати далі…

      Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


      ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА:

      ДО


      Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.

      ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ НИЖЧЕ І НАШ МЕНЕДЖЕР ЗВ'ЯЖЕТЬСЯ З ВАМИ