Способи ведення і розвитку сторінки чи спільноти в соціальних мережах для інтернет-магазину
Чи потрібно вести спільноту або паблік в соціальних мережах? Безперечно, так! Але як краще це здійснювати – просто копіювати дані з основного ресурсу або використовувати спеціальні методи? Давайте з’ясовувати!
І все-таки, чи потрібні Інтернету соціальні мережі?
Потрібні, тому що:
- Там «зависає» основна ваша клієнтура. Люди можуть не заходити на web-сайт віртуального магазину, але коли в їх стрічці будуть з’являтися повідомлення з групи – ймовірність того, що вони проявлять інтерес, захопляться і перейдуть за посланням дуже зростає.
- У групах створюються численні об’єднання людей, які прихильно ставляться до вашого товару, в іншому випадку вони б не ставали їх членами. Ваше завдання – залучити, побільше таких користувачів і затримати їх.
- Там можна встановити прямий контакт з потенційними покупцями: познайомитися з їх думкою, відповісти на коменти, сформувати опитування і розібратися з претензіями.
- Це ще один, при чому безоплатний, канал для продажів, а, отже, ваш додатковий дохід.
- Існує можливість задіяння таргетингу – реклами, відображеної лише конкретної аудиторії.
- Представлення у соціальних мережах – величезний поступ на шляху розкручування бренду. За вашим спілкуванням, відповідях на критику та відгуках люди судять про вашу діяльність в загальному.
Наприклад, жінка звернулася в онлайн-магазин з бажанням придбати босоніжки. В наявності, необхідного виробу не виявилося, вона вирішила почекати. Через пару тижнів у неї був просто подив, а ще через кілька днів – вона занепокоїлася і подзвонила менеджеру. Відповідь убила наповал: вашої моделі немає, і надходження не передбачається, всі відомості були опубліковані на стіні у співтоваристві. Так закінчилося знайомство цієї жінки з взуттєвим онлайн-майданчиком.
Обираємо соціальну мережу
Усе залежить від особливостей та специфіки вашої аудиторії.
«Однокласники» можна запропонувати віртуальним продавцям, які реалізують продукцію для людей старшого віку: товари для дому та дачі, все для рукодільниць і т.д.
«Вконтакті» підійде для торговельних інтернет-майданчиків, основна аудиторія яких молоді люди, які віддають перевагу сучасним гаджетам, електроніці та ін.
«Інстаграм» – поле діяльності для працівників модельних агентств і б’юті-індустрії. Привабливі фотографії, цікаві пости – все, що посприяє залученню нових клієнтів.
«Фейсбуком» в основному користуються прогресивні та наворочені персони. Якщо ваш напрям – інформаційний бізнес, періодика і букіністика, інтелектуальні розваги, не замислюючись, організовуйте свою групу в цій мережі.
У будь-якому випадку, перед створенням групи ознайомтеся зі статистичними даними кожної соціальної мережі, щоб влучно «вразити» своїх клієнтів.
Рекомендація: Можна організувати групи у всіх найпоширеніших соцмережах. Однак не потрібно копіювати однаковий контент: адаптуйте пости під клієнтуру конкретної мережі.
Різновиди розміщень у соціальних мережах
Для групи онлайн-магазину краще використовувати такі типи контенту:
- Реклама безпосередньо конкретного продукту з посланням на торговельний майданчик.
- Практичні рекомендації, пости теж з посиланням на продукт.
- Вікторини, лотереї, акції.
- Статті для блогу, нариси, дослідження.
- Відгуки та коментарі «живих» людей.
- Відеоогляди – ця сучасний різновид інтернет-маркетинга сьогодні набирає обертів, тому задійте їх на повну.
- Актуальні відомості – краще доносити в прямому ефірі або за допомогою сторіз: підписник отримає повідомлення про початок прямої трансляції. Наприклад, інформування про новинки, зустрічах з новими партнерами, анонсування різноманітних заходів.
Що не рекомендується розміщувати?
- Перепости з інших спільнот або дубльованої інформації заборонено – дозволяється використовувати виключно унікальний контент;
- Найпростіші однакові пости – фотознімок з посиланням, різноплановий контент.
- Фотографії поганої якості, зроблені за допомогою телефону. Хороші знімки – це візитка вашої компанії.
Рекламуємо онлайн-магазин в соціальних мережах
- Рекламування в тематичних групах. Якщо ви продаєте косметику, то будете замовляти рекламу в спільнотах молодих жінок. Продукцію для б’юті-послуг – у групах, в які заходять фахівці цього профілю і т.д.
Якою зробити свою рекламну кампанію – вибір за вами. Одні з працюючих:
- Звичайний рекламний пост з фотографіями і посиланнями;
- Інформаційний пост про будь-які акції;
- Хороший сторітеллінг, що закінчується посиланням;
- Привабливий відеролік із залученням вашої продукції.
Що не радять фахівці?
- Створювати пости про свій інтернет-магазин у безкоштовних групах, наприклад, у «підслухати», їх не пропустить адміністрація, та й сучасні користувачі швидко розпізнають таку рекламу.
- Згадувати бренд в обговореннях під постами, колись це спрацьовувало, але сьогодні у людей викликають сумніви подібні коментарі.
Ведення групи онлайн-магазину практично не має відмінностей від управління іншими групами. Є деякі функції, які використовуються власниками торгових майданчиків в різних соціальних мережах.
- Сервіс «Товари» в «ВКонтакті», придуманий для малого і середнього бізнесу. Це онлайн-каталог віртуального магазину, застосуємо для будь-якого напрямку, адже кожен продукт або послугу можна описати і зняти.
Кожна товарна позиція – це картка товару, яка обов’язково повинна містити:
- Фото продукту, краще з різних ракурсів;
- Опис товарної позиції – його можна перекопіювати з web-сайту онлайн-магазину, повинні бути вказані основні властивості і характеристики товару: склад, маса, габаритні розміри, матеріал, колірна гамма і ін .;
- Вартість, знижка (якщо є);
- Правила замовлення та доставки;
- Зворотній зв’язок – найчастіше за допомогою особистих повідомлень в групі.
Окремі торгові інтернет-майданчики надають в описі інформацію не тільки про продукт, а й про інтернет-магазин, розширюючи інформаційний блок.
Сортування продукції. Фахівці рекомендують зробити кілька фотоальбомів із зібранням товарів різних категорій. Це забезпечить користувачеві зручність орієнтації у вашому асортименті. Власники віртуальних магазинів часто поступають таким чином: складають окрему фотопапку для товарів зі знижками.
Підключаємо сервіс. Публікація інформації про продукцію в онлайн-каталозі – послуга безкоштовна. Для її підключення необхідно увійти в групу, відкрити «Управління спільнотою», знайти розділ «Інформація» і поряд з «Товари» поставити галочку «Включені». У результаті чого блок «Товари» виникне на сторінці під основною інформацією.
- Магазин у «Facebook». У разі вибору цієї соціальної мережі для просування вашої торгової платформи, потрібно створити там свою сторінку:
- Зробіть бізнес-сторінку;
- Відкрийте меню зліва і внесіть «Магазин»;
- Виберіть зразок оформлення, для вас найбільше підійде «Покупки»;
- Прийміть умови для продавця – це необхідно для додавання розділу магазину на вашу бізнес-сторінку;
- Виберіть яким чином буде оформлятися замовлення: повідомленням продавцю або за допомогою послання на вашу торгову площадку;
- Визначте валюту вашого онлайн-магазину;
- Додайте фотознімки продукції, її опис та ціни.
Такий вигляд має бізнес-сторінка інтернет-магазину в «Facebook»:
- «Однокласники» теж підійдуть для створення групи. Тут є розділ «Товари», який включається в такий спосіб: зайдіть у налаштування, потім у «Товари» і збережіть опцію «Показувати». Після цього необхідно зробити каталог продукції: в «Товарах» є певна опція, і все, як завжди: викладаєте картку товару.
Розкрутка в цій соцмережі здійснюється через myTarget. «Однокласники» пропонують створювати промопости або рекламні записи, описані вище.
- Організація групи онлайн-магазину в «Instagram» виконується з прив’язкою до «Фейсбук».
Роботи ведуться за аналогічним принципом: спочатку створюється бізнес-аккаунт, після цього заповнюється бізнес-сторінка відомостями про товари.
Деякі рекомендації:
- Звертайте увагу на особливості «Інстаграм» – поменше текстової інформації, побільше якісних фотографій;
- Визначте фірмовий стиль вашого інтернет-магазину та використовуйте його для оформлення всіх постів. Це необхідно для того, щоб продукт наочно запам’ятався користувачам;
- Публікуйте в статусі основні відомості – буде відразу ясно про вид вашої діяльності;
- Максимально задійте хештеги: в «Instagram» вони дуже популярні. Підбирайте не тільки фірмові, наприклад, назва онлайн-магазину, а й загальні, що дозволяють знайти акаунт у пошуковику. Пам’ятайте про сезонні та географічні хештеги.
- Застосовуйте смайли з метою додачі опису емоційності і чуттєвості. «Instagram» це вітає.
Головні труднощі ведення групи онлайн-магазину в соціальних мережах
- Створення бізнес-сторінки, наповнення каталогу продукцією – це не найважливіше. Подивіться, скільки «непрацюючих» груп у тому ж «Вконтакті». Щоб група жила, слід регулярно оновлювати контент, робити нові позначки, розміщувати фотознімки.
- Не намагайтеся створювати абсолютно комерційну групу вашого віртуального магазину. Звісно, що головна ваша задача – це отримати дохід, але спробуйте видати передплатникам не тільки рекламу, а й потрібну та важливу інформацію. Докладніше проінформуйте про свої товари, розкажіть про цікаві факти, зацікавте відвідувачів!
- Побільше зворотного зв’язку! В обов’язковому порядку підтримуйте спілкування з передплатниками – особисто або через свого менеджера. Вчасно давайте відповіді на повідомлення та коментарі, розбирайтеся зі скаргами, надавайте консультації щодо умов замовлення та доставки.
- Організовуйте розіграші й всілякі акції лотереї, влаштовуйте для передплатників зустрічі і різні заходи – соціальні мережі для цього є чудовим варіантом.
- Мотивуйте своїх працівників до спілкування з аудиторією в соціальних мережах. Іноді трапляється так, що продавця або менеджера «підкидають» додаткову роботу, мовляв ти і так недостатньо завантажений, візьмися ще й за групу. Це неправильний прийом. Стимулюйте їх, навчайте азам сервісного обслуговування, звертайте увагу на те, як розглядати скарги.
- Найкращий вихід – взяти в штат спеціального співробітника для ведення групи і підтримки зв’язку з клієнтами. Постити різноплановий, якісний контент – завдання не з легких, що вимагає не тільки творчих здібностей та вичерпних знань товарного асортименту, а й певних навичок. З цієї причини найняти СММ-фахівця – буде найкращим варіантом.
Сподіваємося, що ви знайдете багато корисного з цієї статті та будете на практиці успішно реалізовувати всі надані рекомендації. А може бути, ви вже застосовуєте певні «козирі» і можливості соціальних мереж? Розкажіть про це в коментарях – діліться своїм досвідом і цінними напрацюваннями!
Схожі статті
Юзабіліті інтернет-магазину: поширені помилки, способи підвищення конверсії, поради щодо поліпшення
Кількість відвідувачів інтернет-магазину багато в чому залежить від якості його web-сайту, основним показником якого є юзабіліті (зручність для користувача). Недостатньо
Читати далі…
Особливості інтернет-магазину у фірмовому стилі
Звернути увагу на ваш онлайн-магазин на загальному тлі безлічі аналогічних майданчиків допоможе саме фірмовий стиль організації. Сьогодні у вас є
Читати далі…
Партизанський маркетинг – результативний метод невидимого залучення клієнтів
Вперше назва «партизанський маркетинг» було придумано проквітаючим американським маркетологом Джеєм Левінсоном, а в 1984р. побачило світ його видання під такою
Читати далі…
Особливості збору відгуків для онлайн-магазинів і робота з ними
Відгуки реальних клієнтів, перш за все, необхідні не власникам торгових онлайн-майданчиків, і їх потенційним покупцям. Вибираючи інтернет-магазин, вони дивляться не
Читати далі…
Як визначити актуальність web-сайту інтернет-магазину?
Ця інформація буде корисною тим, хто створював свій онлайн-магазин дуже давно та не адаптував web-дизайн ресурсу під сьогоднішні реалії. Або
Читати далі…
Спілкування з клієнтами інтернет-магазину: найбільш поширені та додаткові способи
Традиційні дзвінки клієнтам або за допомогою месенджера? Листи в чаті або на e-mail? Задіяти «телеграм» або на час від нього
Читати далі…