Особливості інтернет-магазину у фірмовому стилі

Главная » Маркетинг, Статті » Особливості інтернет-магазину у фірмовому стилі

Звернути увагу на ваш онлайн-магазин на загальному тлі безлічі аналогічних майданчиків допоможе саме фірмовий стиль організації. Сьогодні у вас є можливість докладно дізнатися, навіщо він потрібен і що позначає вираз «фірмовий стиль».

Фірмовий стиль: його сутність і призначення

У всесвітній павутині можна знайти різні визначення ФС. На відміну від «Вікіпедії» ми констатуємо його значення по-своєму. Фірмовий стиль є комплексом текстових, графічних, колірних складових веб-дизайну, які надають вашій організації особливої унікальності. Уявімо ваш бізнес: напевно крім віртуальної торгового майданчика ви маєте групу в соціальних мережах, а також всі обов’язкові елементи серйозної фірми: логотип, візитні картки, слоган. Всі вони повинні виконуватися в одному стилі – фірмовому. Однакові кольори, специфічні шрифти, символ торгової марки є в будь-якому повідомленні про організацію. Це і становить основу ФС.

Складові фірмового стилю онлайн-магазину

  1. Товарний знак – найважливіший елемент ФС, що представляє собою зареєстроване спеціальне позначення електронного магазину, що надає його власникам виключне право володіння, яке має реєструватися в установленому законом порядку, щоб уникнути можливості користування третіми особами.
  2. Логотип – позначення або емблема вашої компанії, необхідні для ідентифікації вас покупцями. Застосовується на інтернет-сайті, візитних картках, корпоративних сувенірах.
  3. Фірмові кольори – ви маєте право підібрати для своєї компанії будь-яку колірну гамму згідно вашої основної специфіки. Наприклад, якщо ви займаєтеся продажем товарів для дітей – вам підійдуть яскраві, насичені кольори: червоний, оранжевий, синій. Якщо реалізуєте товари для спорту і активного відпочинку – вибирайте палітру, яка асоціюється з рухом, енергією, життям.
  4. Шрифти – беріть кілька варіацій, що використовуються в будь-яких своїх публікаціях: на web-сайті, в заголовку пабліку в соціальних мережах, в рекламних буклетах і візитних картках. Це можуть бути, як різновиди традиційних, так і неординарних.
  5. Слоган – один раз вдало сформульована фраза здатна працювати на вашу користь дуже довго. Ви зможете застосовувати її в своїх піар-кампаніях, а споживачі запам’ятають і будуть постійно згадувати при вигляді чогось схожого.

Вам не зовсім ясно, як реалізувати це практично? Отже,

Навіщо потрібен фірмовий стиль?

  1. Ваш онлайн-магазин стане впізнаваним. Коли одна і та ж фраза, одні і ті ж кольори постійно виникають в полі зору – в певний момент вашу фірму запам’ятають і почнуть впізнавати. Наприклад, подивіться на дизайн всесвітньо відомої компанії Coca-Cola. Букви білого кольору на яскраво-червоному фоні можна зустріти всюди: на етикетках пляшок з однойменним напоєм, на офіційному сайті бренду, пабліку в соціальних мережах.
  2. Фірмовий стиль, як фактор, що зміцнює гідний авторитет фірми. Існує думка, що ФС створюють для себе виключно статусні організації.А це означає, що вам стануть більше довіряти, і, як наслідок, зросте ваш дохід.
  3. Ви зменшите витрати на рекламу. Вклавши певний капітал в створення ФС, ви вплинете на подальшу долю свого електронного дітища. У разі, навіть якщо така відома торгова марка, як Coca-Cola вирішиться змінити корпоративний стиль – організації доведеться працювати тривалий час, щоб нововведення запам’яталися і полюбилися потенційним клієнтам.
  4. Фірмовий стиль викликає почуття стабільності, як у покупців, так і працівників фірми. Уявіть ту ж Coca-Cola, щоб не сталося в країні або на окремо взятому торговому майданчику, як би не вагався валютний курс, і на зміну одному керівництву приходило інше, червоно-білий бренд залишиться вічним. А це вселяє велику впевненість і спокій.

Чи всі мають потребу в фірмовому стилі?

Теоретично – всі. Але, в більшості ФС необхідний:

  • Якщо ви новачок в області e-commerce. Вони приходять до успіху, витративши багато поту і крові. ФС для них – це зброя проти суперників, які його ще не задіяли;
  • Якщо ви, навпаки, вже давно продаєте і відчуваєте, як в потилицю дихає успішна молодь. Фірмовий стиль буде вам помічником у зміцненні хорошого іміджу.
  • Якщо ви робите грандіозний прорив: створюєте нову лінійку продукції, виходите на загальнодержавний ринок, підкорюєте нові вершини. Тоді впізнавання бренду принесе тільки користь.
  • Якщо ви бажаєте підвищити дохід і зацікавити нових споживачів.

Вартість створення фірмового стилю

Самостійно зробити це практично нереально. Замовляти розробку необхідно в спеціалізованій організації, де вам не лише запропонують кілька варіантів дизайну, а й розроблять брендбук: документ, що описує концепцію вашого бренду, місію і цінності, поради щодо його застосування у всіляких піар-кампаніях. Брендбук вважається настільною книгою веб-маркетолога або власника віртуального магазину. Вартість такої послуги може бути різною, все залежить від фінансових можливостей і побажань замовника.

ФС, як правило, створюється надовго. Однак через деякий час його складові можуть змінюватися: виникають нові тренди, передові технології і цінуючі свій імідж організації прагнуть відповідати сучасним реаліям. Наприклад, як змінювалися логотипи торгових марок Apple і Starbucks. Головний задум залишається незмінним, адаптуючись під прогресивні віяння.

Зміни логотипу Apple:

Зміни логотипу Starbucks:

Дизайн веб-сайту онлайн-магазину

Так як ви здійснюєте свою діяльність в області e-commerce, дизайн інтернет-ресурсу для вас найголовніше. Перше, що бачить відвідувач, зайшовши на ваш портал – це його зовнішня естетика. Якщо у вас ще застарілий дизайн, суцільні текстові «простирадла», різні типи шрифту, недоладні зображення – більшість просто покине ваш сайт, перейшовши до більш успішним вашим суперникам. З цієї причини, не скупіться, скористайтеся послугами справжніх професіоналів, змусьте веб-портал заблискати яскравими фарбами – повірте, воно того варто.

Крім зовнішньої привабливості, дизайн повинен мотивувати покупців на здійснення угоди. Він повинен продавати.

Головні принципи web-дизайну:

  • Точна структура, чітке розділення товарного асортименту на категорії та підкатегорії. Чим менше число кліків, тим вища ймовірність не втомити клієнта;
  • Виразна кнопка «Кошика», яку бачить покупець на будь-якій веб-сторінці, з комп’ютера або гаджета;
  • Форми замовлення, які спонукають здійснити придбання;
  • Віджети зворотного зв’язку, що допомагають поспілкуватися з онлайн-консультантом і зробити правильний вибір.

Яндекс надав поради для комерційних інтернет-ресурсів, відповідно до яких, будь-який веб-дизайн віртуального магазину буде залучати покупців, сприяти здійсненню операцій:

  • Людина повинна інтуїтивно розуміти: де він знаходиться, навіщо завітав і як вчинити певну дію;
  • Всі дані на сайті повинні бути актуальними, конкретними, корисними;
  • Ресурс повинен бути спрямованим на просування вашого бізнесу у всесвітній павутині. Весь час ведіть пошук нових методів, здатних розкрутити ваш портал у видачі пошукових систем. Встановіть кнопки соціальних мереж, дозвольте людям писати відгуки і коментарі.

Логотип

Являє собою іконку-картинку, яка відображатиме сутність, місію, головний напрямок діяльності онлайн-магазину. Він застосовується не тільки для веб-сайту, але і для активного брендування сувенірів, візитних карток, офісних банерів та ін. Лого можна зробити один раз і використовувати постійно. Люди запам’ятають його і будуть асоціювати саме з вашою компанією.

Професіонал надасть вам дві моделі логотипу: web і print – для веб-ресурсу і друку. Врахуйте, що для сайту краще застосовувати більш чітку модифікацію.

Основні вимоги до розробки лого, він повинен:

  • Бути лаконічним, не потрібна велика кількість графіки, впихування слогана;
  • Залучати інтерес, викликаючи у людини певні емоції;
  • Бути легко читабельним, менше вітіюватого шрифту – більше ясності і простоти;
  • Бути практичним і універсальним;
  • Відображати специфіку торгового майданчика, якщо ви торгуєте меблевими предметами, не зображайте на логотипі рослини, продаєте косметичні засоби – малюйте помаду і ін.

Матеріали для реклами

Організація групи в соціальних мережах, оформлення статей в засобах масової інформації, банерів на інших інтернет-ресурсах – все це рекламні засоби, які допомагають розкручувати ваш онлайн-магазин в офлайні. Подібні матеріали також повинні витримуватися в одному фірмовому стилі. Їм необов’язково бути однаковими, скопійованими, але єдині складові повинні мати місце. Це можуть бути кольори, шрифти, лого, неодмінно слоган – його можна створювати незмінним або змінювати з урахуванням характеру рекламних засобів. Інакше клієнти не зможуть зрозуміти, що всі матеріали просувають один і той же віртуальний магазин.

Офлайн-аксесуари

Бізнес інтернет-магазину – це не тільки дизайн веб-сайту і корпоративний логотип. Крім інтернет-атрибутів, активні підприємці часто користуються і реальними. Це візитні картки, що роздаються партнерам: фірмова пакувальна тара, що застосовується для доставки замовлення покупцеві; сувеніри та подарунки – фірмові блокнотики, чашки, ручки, які дарують один одному колеги і партнери в честь будь-яких урочистостей або подій.

Навіть деталі дрес-коду ваших працівників повинні поєднуватися з основним дизайном. Кур’єри доставляють замовлення клієнтам – замовте йому бейсболку або футболку з корпоративним лого. Покупець на підсвідомому рівні запам’ятає строкату річ і назву вашої компанії. Велика ймовірність, того, що в подальшому він просто заб’є цю назву в пошуковій системі і потрапить саме в ваш інтернет-магазин. Просто, але дієво!

Для збереження фірмового стилю сайту, веб-дизайнери зобов’язані пам’ятати про всі інші елементи. Іншими словами, дизайн і його головні атрибути – колірна гамма, шрифт, графіка повинні поєднуватися і повторюватися.

Професійні студії при створенні фірмового стилю строго стежать за цими нюансами. Ось зразок сторінки брендбуку для конкретної фірми.

Приклад №1:

Приклад №2:

Післямова

На завершення слід зазначити, що фірмовий стиль здатний вбити одночасно декількох зайців, придатних для відмінного жаркого. Фахівці рекомендують задуматися над розробкою ФС ще до створення сайту вашого магазина. Інакше вам доведеться виправляти основні деталі і концепції.

Треумов Диомид

Шеф-редактор. Специализируется на западном интернет-маркетинге и SEO. Освещает события в этой области с 2009 года.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5  
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.

Структуруйте свій інтернет-магазин грамотно – розподіляйте продукцію по групах

Розробка результативного віртуального магазину вимагає чіткого розуміння функціонування пошукових систем, способів пошуку користувачами потрібних товарів і послуг, методів залучення найбільшої
Читать дальше…

Перетворюємо випадкових клієнтів онлайн-магазину в постійних

Ви власник інтернет-магазину. Веб-сайт створений, персонал укомплектований, продукція чекає покупців на складі, онлайн-користувачі здійснюють замовлення. Здається, ви всім задоволені, але
Читать дальше…

Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину

Коли всю команду інтернет-магазину об’єднує єдина місія, працівники пропагують однакові цінності, дотримуються загальні правила, їм не варто боятися ні криз,
Читать дальше…

Клієнтський сервіс: як зробити клієнту приємне і провести перевірку працівників?

Кожен власник інтернет-магазину хоч раз стикався з ситуацією, коли покупець залишився незадоволений сервісом і пішов з сайту, залишивши негативний відгук.
Читать дальше…

Мобільний додаток для інтернет-магазину: всім необхідно витрачатися?

Подібні додатки частіше за інших задіють сервіси доставки, мережі швидкого харчування, ріелтерські контори, будівельно-ремонтні організації та ін. Іноді створення персональних
Читать дальше…

Спілкування з клієнтами інтернет-магазину: найбільш поширені і додаткові способи

Традиційні дзвінки клієнтам або за допомогою месенджера? Листи в чаті або на e-mail? Задіяти «телеграм» або на час від нього
Читать дальше…

Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА

ДО


Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.