Партизанський маркетинг – результативний метод невидимого залучення клієнтів

Главная » Маркетинг, Статті » Партизанський маркетинг – результативний метод невидимого залучення клієнтів

Вперше назва «партизанський маркетинг» було придумано процвітаючим американським маркетологом Джеєм Левінсоном, а в 1984р. побачило світ його видання під такою ж назвою. Книга викликала справжню революцію в піар-індустрії, відкривши читачам очі на різноманіття новітніх і передових методів рекламування товарів і послуг, доступних навіть при наявності мінімального бюджету.

Своєрідний термін Левінсон почерпнув з військового лексикону, і виконав це вельми успішно. Адже, хто, як не самовіддані учасники партизанських рухів могли досягати поставлених завдань таємно, із задіянням незначних ресурсів і при нестачі грошових коштів? У сучасному маркетингу подібна задача – це залучення якомога більшої кількості потенційних споживачів.

Передовий партизанський інтернет-маркетинг являє собою розгорнуту доктрину, яка містить цілий ряд варіантів і способів для розкрутки будь-якого продукту або бренду в цілому. З самого початку він передбачає нетрадиційний, специфічний підхід до рекламування і мінімальні капіталовкладення.

Спочатку цей тип ринкової діяльності був призначений для бізнесменів-початківців, а також фірм, початковий капітал яких був досить невеликим. Але окремі різновиди такої супер реклами проявили себе, як досить своєрідні і дієві. Тому дуже скоро їх почали використовувати і великі торгові марки з великою мережею філій по всій планеті.

Прихований маркетинг

Пріоритетні якості партизанського маркетингу

Основний «козир» цього виду бізнес маркетингу – мінімізація фінансових витрат. Сьогоднішній обиватель звик до різноманітності піар-кампаній, тому залучити його інтерес часом досить непросто. Маркетинговий спосіб «партизан» націлений на пошук нових, нестандартних ідей, найчастіше обходяться в сміховинну суму.

Найважливішими принципами подібного типу рекламної діяльності вважаються:

  • Неабиякий підхід до подання виробу / бренду / послуги, високий креативний рівень створення стратегії.
  • Застосування провокуючих, часом навіть скандальних ресурсів залучення інтересу, здатних певною мірою суперечити загальноприйнятим принципам моралі.
  • Мізерні фінансові інвестиції або їх повна відсутність.
  • Залучення кожного прийому лише один раз (повторення одного і того ж незвичайного методу зацікавленості кілька разів знижує його ефективність і підсумковий результат).
  • Застосування технологій психологічного впливу, що допомагають схилити потенційного покупця до здійснення цільової дії (замовлення, покупки та ін.).

Отже, при впровадженні партизанського маркетингу пріоритетні позиції займають не відмінно налаштовані традиційні рекламні інструменти, а «живі», нестандартні, індивідуальні та пам’ятні прийоми.

Головні цілі прихованого маркетингу

Стратегії, що втілюються завдяки цьому авангардному маркетингу, можуть бути найрізноманітнішими, так само, як і його різновиди. Але його завдання завжди однакові:

  • Досягти найбільшого результату при використанні мінімального бюджету (наприклад, яскраве, барвисте оформлення вітражів, що спонукає проходячих повз людей відвідати магазин).
  • Розташувати заманюючу інформацію в непередбачуваному місці (на пластиковому стаканчику, вуличному газоні, що здається в оренду техніці і ін.).
  • Привернути увагу до продукту дешевими прийомами (сигнальне світло, барвисті, заманюючі стікери та ін.).
  • Передбачити методи точкового тиску на потенційних споживачів (роздача візитних карток фотоательє відвідувачам салонів краси та ін.).

Загалом, мета «таємного» маркетингу можна виразити так: підвищення впізнаваності бренду, досягнення збільшення обсягу продажів і велику популярність товарів/послуг серед різновікового, різностатевого і різно-статусного населення.

Види партизанського маркетингу

На вітчизняному ринку реклами прихований бізнес маркетинг – це напрямок досить новий і не дуже детально пророблений. Більшість фірм ще тільки пробують використовувати всілякі технології, які він містить. Але відзначити кілька основних різновидів все ж можна вже сьогодні.

Вірусний маркетинг

Джей Левінсон у своїй книзі не згадував цей тип, але він дає можливість отримати найбільший результат при мінімальних інвестиціях, тому має право називатися партизанським. Фундамент цього способу – психологічний. Коли сучасний користувач зацікавився постом в соціальних мережах, рекламним банером або роликом, він обов’язково поділиться ним з товаришами. Отже, розробка захоплюючих відеороликів і постів – перший і вірний крок до зростання чисельності цільової аудиторії. Імовірно, що Левінсон не концентрував свою увагу на подібному маркетингу тому, що він передбачає інтенсивне використання мережі Інтернет, яка в далекому 1984р. зовсім не була такою популярною.

Вражаючий епатаж

Розкутий гумор, затінена еротика, сексуальний сенс, використання наболілих тем – це все в повній мірі приваблює потенційних клієнтів, змушуючи їх сформувати позитивне ставлення до продукту. У найвищій мірі даний тип рекламування спрямований на сучасних «вільнодумців», здатних гідно його оцінити.

Прихований маркетинг

Він містить цілий спектр стратегій і завжди дозволяє виникнення нових своєрідних ідей. Це, наприклад, замаскована реклама у вигляді обговорення або суперечки між звичайними обивателями: реальні відгуки в соціальних мережах і на форумах, ненастирливе нагадування про бренд, відеоролик, кіно-серіал і ін.

За змістом всі ці види маркетингу дуже тісно переплітаються між собою. Як правило, в рамках однієї рекламної кампанії застосовуються одночасно кілька технік, в результаті чого товар розкуповується досить швидко, і реклама реально приносить хороший дохід при мізерних витратах на неї.

Види прихованого маркетингу

Види прихованого маркетингу

Щоб маркетинг міг називатися прихованим і партизанським, він повинен сприяти зростанню прибутковості або впізнаваності через пару-трійку днів після запуску рекламної акції. Тому при його втіленні застосовується сукупність наступних прогресивних інструментів:

  • Взаємодія з постійними покупцями через соціальні мережі. Сьогодні просто не обійтися без спільнот і груп з цікавою інформацією про товар/послугу, з барвистим і унікальним контентом. Навіть великі холдинги формують свої групи в соц.мережах, щоб бути ближче до людей і побільше заробляти.
  • Розташування рекламних відомостей, ближче до потенційних клієнтів. Наприклад, рекламу речей для самих маленьких краще розміщувати на форумах для молодих жінок.
  • Створення захоплюючої, беручої за душу легенди товару/бренду. Історія повинна ґрунтуватися на реальних і достовірних фактах, але їх необхідно доповнити цікавими домислами і небилицями.
  • Серйозний підхід до підбору місця, що дуже важливо, часу для реклами продукту. В мережі Інтернет такий підхід можна втілити завдяки таргетингу – налаштування демонстрації рекламної інформації пропорційно часу, геолокації користувача, його запитам в пошукових системах і ін.

Це лише невеликий орієнтовний перелік найбільш важливих дій, які будуть не зайвими при використанні рекламних піар-кампаній. Кваліфіковані підприємливі рекламщики запросто розробляють виключно нові, неординарні прийоми і підходи, застосовуючи нетривіальні, іноді навіть сенсаційні методи: як відомо, в рекламі абсолютно всі засоби хороші.

Канали партизанського маркетингу

Прихований маркетинг повинен відрізнятися від звичайної, стандартної реклами тим, що він не нав’язується. Непогано буде, якщо користувач навіть не зрозуміє, що на нього чинився вплив, що спонукало його вчинити ту чи іншу дію. Він повинен самостійно зробити вибір на користь продукту, не відчуваючи зовнішнього тиску.

Щоб досягти це, застосовуються доступні широкому колу людей канали:

  • Соц.мережі – ідеальний варіант для популяризації вірусної реклами.
  • Предметні форуми – завдяки аккаунтам можливо від імені простих громадян правдиво підносити гідності бренду або, навпаки, негативно висловлюватися з приводу продукції конкурентів.
  • Блоги відомих екранних персон – за певні гроші вони без сорому покористуються вашим продуктом / послугою та продемонструють це в поточному випуску свого блогу, а їх численна аудиторія передплатників захоче і собі теж саме.
  • Відео-презентації, особисті YouTub-канали – ви можете самостійно розміщувати цікаві відео, які згодом наберуть величезну кількість переглядів і дозволять розрекламувати ваш товар або послугу.

Прийоми партизанського маркетингу

Для роботи на наведених вище каналах часто застосовуються такі прийоми:

  • Відгуки про продукцію або її основному конкуренті. Вони розміщуються від імені простих людей або популярних особистостей.
  • Огляди (продукт, торгова марка, похід в супермаркет, молодіжна тусовка, на якій під рукою виявився саме ваш продукт і ін.). Вони оформляються в форматі текстових описів, фото- або відео-репортажів.
  • Коменти і тлумачення за дискусіями користувачів в співтоваристві, рекламним постам, предметним статтями (кулінарним рецептам, рекомендаціям косметологів, методах оздоровлення та ін.).

У сучасному світі прогресивні маркетингові способи і інструменти застосовуються все більше, а пересічна традиційна реклама – все менше. Цей різновид «таємного» інтернет-маркетингу на практиці, багато раз довів свою високу ефективність і результативність, тому активно використовується організаціями різного рівня: від фірм-новачків до міжнародних корпорацій.

«Замаскований» маркетинг сприяє значній економії рекламного бюджету і успішному пошуку індивідуального підходу до кожного потенційного споживача.

Треумов Диомид

Шеф-редактор. Специализируется на западном интернет-маркетинге и SEO. Освещает события в этой области с 2009 года.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5  
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.

Структуруйте свій інтернет-магазин грамотно – розподіляйте продукцію по групах

Розробка результативного віртуального магазину вимагає чіткого розуміння функціонування пошукових систем, способів пошуку користувачами потрібних товарів і послуг, методів залучення найбільшої
Читать дальше…

Перетворюємо випадкових клієнтів онлайн-магазину в постійних

Ви власник інтернет-магазину. Веб-сайт створений, персонал укомплектований, продукція чекає покупців на складі, онлайн-користувачі здійснюють замовлення. Здається, ви всім задоволені, але
Читать дальше…

Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину

Коли всю команду інтернет-магазину об’єднує єдина місія, працівники пропагують однакові цінності, дотримуються загальні правила, їм не варто боятися ні криз,
Читать дальше…

Клієнтський сервіс: як зробити клієнту приємне і провести перевірку працівників?

Кожен власник інтернет-магазину хоч раз стикався з ситуацією, коли покупець залишився незадоволений сервісом і пішов з сайту, залишивши негативний відгук.
Читать дальше…

Мобільний додаток для інтернет-магазину: всім необхідно витрачатися?

Подібні додатки частіше за інших задіють сервіси доставки, мережі швидкого харчування, ріелтерські контори, будівельно-ремонтні організації та ін. Іноді створення персональних
Читать дальше…

Спілкування з клієнтами інтернет-магазину: найбільш поширені і додаткові способи

Традиційні дзвінки клієнтам або за допомогою месенджера? Листи в чаті або на e-mail? Задіяти «телеграм» або на час від нього
Читать дальше…

Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА

ДО


Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.