Спілкування з клієнтами інтернет-магазину: найбільш поширені та додаткові способи
Традиційні дзвінки клієнтам або за допомогою месенджера? Листи в чаті або на e-mail? Задіяти «телеграм» або на час від нього відмовитися? Визначимо найбільш дієві та не дуже популярні методи спілкування з клієнтами і підведемо підсумки.
Ідеальні чоловіки обирають телефон
Не так давно на e-pepper.ru було розміщене опитування, завданням якого було, встановити які канали зв’язку зі своєю аудиторією використовують підприємці. Можливості соціальних мереж? Розкажіть про це в коментарях – діліться своїм досвідом і цінними напрацюваннями! Брали участь в дослідженні близько 150 представників малого бізнесу, в більшості це були власники різних онлайн-магазинів: торгуючих будматеріалами, побутовою технікою, взуттям, одягом та ін.
У результаті проведеного опитування було встановлено, що більшість сучасних бізнесменів користуються звичайними, всім доступними методами.
Серед власників інтернет-магазинів показники розподілилися наступним чином:
- 90% вибирають телефон;
- 79% – зв’язок через e-mal;
- 56% – повідомлення в месенджері;
- 51% – контакт через соціальні мережі.
Опрацюємо основні канали комунікації, їх переваги та недоліки.
Основні канали спілкування
- Телефонія – найбільш поширений спосіб. Як правило, це здійснюється наступним чином: людина дзвонить в інтернет-магазин, цікавиться товаром, умовами оформлення замовлення і способах доставки, а також програмах лояльності. Спеціаліст магазину відповідає на всі питання, якщо необхідно відправляє по електронній пошті прайс або бланк замовлення.
Переваги телефонного зв’язку:
- Бесіда, під час якої можна поговорити не з ботом, а з живою людиною;
- Можливість уточнення більшого числа різних нюансів, ніж через SMS або електронку.
Недоліки:
- Даний вид зв’язку коштує певних грошей;
- Іноді викликає незручність: менеджер магазину може передзвонити клієнтові, коли тому не дуже зручно розмовляти;
- Не виключається людський фактор: співробітник компанії не відповідає на дзвінок, розмовляє некоректно та ін .;
- Неможливість відправки прайса, фотографій, описів товару.
Альтернативний спосіб: сервіс зворотного дзвінка. Людина заповнює заявку в онлайн-режимі із зазначенням своїх контактів, після чого співробітник інтернет-магазину передзвонює йому в зручний час, чим швидше, тим краще. У клієнта з’являється можливість заощадити на дзвінках, адже дзвонять йому, а не він.
- Електронна пошта. Принцип той же, тільки по e-mail. Не всім подобається телефонія, зв’язок через всесвітню павутину набагато дешевше. Крім цього електронкою можна вирішити всі питання: від заявки до оплати покупки.
Переваги:
- Безоплатно;
- Оперативно;
- У будь-який час.
Недоліки:
- Обов’язкова наявність підключення до мережі Інтернет. На відміну від соціальних мереж і месенджерів, електронка налаштована не у кожного незважаючи на те, що Інтернет є майже у всіх гаджетах;
- Можливість втрати листа або його потрапляння в спам або ж просто бути непрочитаним.
- Месенджери. Досить популярний спосіб, який застосовується власниками торгових онлайн-майданчиків. Найпоширеніші сьогодні: WhatsApp, Viber, Telegram – число їх шанувальників становить мільйони. Основні функції: зв’язок через листування, дзвінки, пересилання фотографій та відео. Для сучасної молоді телефонна розмова і SMS давно не в моді, зараз в тренді месенджер.
Переваги:
- Безкоштовні повідомлення і дзвінки;
- Можливість передачі різних файлів в онлайн-режимі;
- Шанс залучення молодої клієнтури.
Недоліки:
- Обов’язкове підключення до мережі Інтернет.
На особливу увагу заслуговує «телеграм». Даний месенджер стрімко набирає обертів за своєю популярністю. Більшість власників онлайн-магазинів організували там свої канали, на зразок стрічки новин у соціальних мережах. Пріоритетами цього месенджера завжди були безпека і конфіденційність спілкування, тобто ніхто не міг прочитати вашу переписку в «Телеграмі». Але нещодавно між його творцем Павлом Дуров і ФСБ Росії стався конфлікт, після того, як Дуров відмовився надати державним органам ключі шифрування, що відкривають доступ до особистих даних користувачів сервісу. Після звернення ФСБ в суд почалося блокування роботи месенджера, чого очікувати в майбутньому – невідомо.
Що можна зробити в зв’язку зі сформованою ситуацією?
Підготуйте запасний «аеродром»: перемістіться, наприклад, у Viber, там також можна створити свій канал. Тільки це доступно не всім – виключно великим організаціям. Непоганим варіантом може бути відкриття каналу в “Яндекс.Дзен”. Цей нещодавно створений майданчик з кожним днем стає все більш популярним. Який би варіант ви не вважали за краще, обов’язково повідомте своїм клієнтам про «переїзд», головне при цьому зберегти всіх підписників.
- Соціальні мережі. Неперевершений за своєю унікальністю безкоштовний майданчик, що дозволяє підтримувати зв’язок з аудиторією всілякими способами. Тут зависають практично всі: організувавши співтовариство своєї компанії і влаштувавши інтерактив, ви неодмінно будете у виграші.
Коротко про ведення групи інтернет-магазину в соціальних мережах. Публікуйте важливі та потрібні відомості про свою продукцію, організовуйте вікторини і лотереї, збирайте відгуки та відповідайте на запитання та коментарі своїх відвідувачів в онлайн-режимі.
Переваги соціальних мереж:
- «Теплі» клієнти, спочатку цікавляться продукцією вашого торгового онлайн-майданчику;
- «Живий» зв’язок – безпосередньо з особистої сторінки або від імені адміністратора спільноти;
- Можливість використання сервісу «Товари»;
- Залучення таргетингу.
Недоліки:
- На створення спільноти потрібно розщедритися, хоча б на початковому етапі з метою просування групи і залучення підписників. Самий відповідний метод – організувати розіграш, де подарунками будуть товари вашого інтернет-магазину.
- Форма зворотнього зв’язку на вашому порталі – як правило, це віконце з цікавим закликом, у якому відвідувач має можливість залишати свої питання і отримувати відповіді. Основна особливість – клієнт залишає свої контакти, які ви надалі можете використовувати для розсилок на електронку і push-повідомлень.
Переваги методу:
- Для власника web-сайту – отримання контактних даних для подальшої роботи.
недоліки:
- Для аудиторії – відсутність живого спілкування;
- Людський фактор – менеджер не встигає обробити велику кількість форм, існує ймовірність, що він про вас просто забуде.
Альтернативним способом можуть бути віджети зворотного зв’язку: онлайн-чати, вікна для зв’язку з менеджером та ін.
- Онлайн-консультанти, чати, віджети в соціальних мережах та ін. – аналогічні віконця, де люди задають свої запитання і отримують на них відповіді. Сьогодні подібні інструменти можна зустріти на інтернет-ресурсах багатьох онлайн-магазинів. Можна поставити в обов’язки менеджера відповідати на питання або підключити програму-бот, але вона в деяких випадках може не виправдати очікування.
Переваги:
- Швидко;
- Зв’язок у будь-який час.
Недоліки:
- Обов’язкове підключення до Інтернету. На гаджетах дані віджети можуть зависати або взагалі не запускатися;
- Коли включений бот, зворотний зв’язок може не вирішити всі питання людей. Наприклад, задають конкретне питання, а отримують стандартну відповідь. У результаті – марно витрачений час і відсутність практичної користі.
Додаткові способи комунікації
Відомі ще деякі канали зворотного зв’язку, що застосовуються не так часто. Однак, вони теж можуть знайти своїх прихильників.
- Skype – програма відеозв’язку, якою користуються сьогодні мільйони. Найчастіше цей вид зворотного зв’язку використовують з постійними клієнтами або знайомими та близькими людьми. Або задіють, як додатковий спосіб до обговорення, наприклад, при вирішенні особистих питань.
Переваги:
- Можливість обговорення важливих нюансів;
- Неформальна жива комунікація;
- Бачення особи співрозмовника.
Недоліки:
- Не всім до душі подібний формат. Інтроверти сприймають його, як гострий ніж;
- Дзвінки по Skype не завжди доречні, незважаючи на те, що програма може бути встановлена на гаджет.
- Чат-боти – роботи, що відповідають на питання людей в онлайн. Завдяки таким програмам можна не тільки надавати важливу та потрібну інформацію, а й здійснювати опитування, приймати відгуки, отримувати заявки на замовлення і оплату покупки. Тут без варіантів: лише штучний інтелект, виключно хардкор! З цієї причини зв’язок з роботом вибудовується за встановленим принципом. Ніяких складнощів: бот реагує на прозвучалі під час бесіди ключові фрази та слова і відповідає на них. Потрібна дуже якісна програма, щоб повноцінна розмова не перейшла в питання/відповідь за шаблоном.
Високотехнологічний чат-бот реагує на промову і видає не шаблонні, а цілком розумні відповіді. Яскравим прикладом може бути голосовий помічник Аліса, нещодавно презентований на Яндексі.
Переваги чат-бота:
- Можливість отримання онлайн-консультації;
- Відмінна альтернатива мобільних додатків на гаджетах;
- Стильно та модно – таким способом ви зможете зацікавити аудиторію молодше.
Недоліки:
- Висока ймовірність отримання відповідей-шаблонів і незадоволених клієнтів.
- Опитування через Гугл-форми або інші види зв’язку – телефонію, електронку, соціальні мережі, кур’єром при доставці замовлення. Завдяки їм ви можете безпосередньо дізнатися у людей, що їм не подобається, і що вони вважають за краще. Ясна річ, опитувати потрібно тих, хто хоча б один раз зробив придбання на вашому торговому майданчику, тобто вже «теплу» аудиторію.
Переваги методу:
- Пряме спілкування з клієнтами, можливість дізнатися їхню думку;
- Можливість внесення змін з урахуванням вимог і побажань вашої аудиторії.
Недоліки:
- Ініціативу зможете проявити тільки ви, а не ваші клієнти. У зв’язку з цим можна зіткнутися з небажанням людей відповідати на ваші запитання, витрачаючи при цьому свій час. Стимулюйте клієнтів писати відгуки.
Загалом, це і вся інформація. Що ми бачимо в результаті? Практично всі канали, крім телефонного зв’язку потребують підключення до Інтернету. Це стосується як продавців, так і покупців. Як вже відомо, сьогодні без нього не обійтися, але ще є люди, на крок відстаючі від сучасних реалій. Вони виберуть платну телефонію, але зате будуть відчувати себе комфортно.
Обов’язково враховуйте особливості та специфіку вашої цільової аудиторії, її смаки, вік, уподобання. А якщо вам складно вибрати відповідний спосіб комунікації, поцікавтеся у своїх клієнтів, що їм більше підійде. Опитайте будь-яким зручним способом – це й послужить кращим зворотним зв’язком.
Схожі статті
Як визначити актуальність web-сайту інтернет-магазину?
Ця інформація буде корисною тим, хто створював свій онлайн-магазин дуже давно та не адаптував web-дизайн ресурсу під сьогоднішні реалії. Або
Читати далі…
Особливості збору відгуків для онлайн-магазинів і робота з ними
Відгуки реальних клієнтів, перш за все, необхідні не власникам торгових онлайн-майданчиків, і їх потенційним покупцям. Вибираючи інтернет-магазин, вони дивляться не
Читати далі…
Способи ведення і розвитку сторінки чи спільноти в соціальних мережах для інтернет-магазину
Чи потрібно вести спільноту або паблік в соціальних мережах? Безперечно, так! Але як краще це здійснювати – просто копіювати дані
Читати далі…
Мобільний додаток для інтернет-магазину: всім необхідно витрачатися?
Подібні додатки частіше за інших задіють сервіси доставки, мережі швидкого харчування, ріелтерські контори, будівельно-ремонтні організації та ін. Іноді створення персональних
Читати далі…
Клієнтський сервіс: як зробити клієнту приємне та провести перевірку працівників?
Кожен власник інтернет-магазину хоч раз зіштовхувався із ситуацією, коли покупець залишився незадоволений сервісом та пішов з сайту, залишивши негативний відгук.
Читати далі…
Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину
Коли всю команду інтернет-магазину об’єднує єдина місія, працівники пропагують однакові цінності, дотримуються загальні правила, їм не варто боятися ні криз,
Читати далі…