Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину

Главная » Маркетинг, Статті » Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину

Коли всю команду інтернет-магазину об’єднує єдина місія, працівники пропагують однакові цінності, дотримуються загальні правила, їм не варто боятися ні криз, ні суперників, ні інших неприємностей. Корпоративний дух об’єднує і зближує: люди чітко усвідомлюють, чим вони займаються, для чого і для кого. Як правильно сформувати корпоративну культуру і підтримувати її роками – ви дізнаєтеся далі.

Корпоративна культура: основні завдання та призначення

Об’єднання загальних правил, цінностей, моральних принципів всередині колективу і з клієнтами, яких дотримується весь персонал компанії – це і є корпоративна культура. Навіть, якщо в штаті вашого онлайн-магазину всього п’ять-шість співробітників, фахівці рекомендують розробити свою корпоративну культуру і дотримуватися всіх її правил.

Які завдання вдасться вирішити, розробивши корпоративну культуру?

  • Віддаленість від суперників. Ще багато віртуальних магазинів не можуть похвалитися досконалою корпоративною культурою – ви можете бути в числі лідируючих.
  • Позитивний імідж інтернет-магазину. Прозорі методи, доступна та зрозуміла місія, загальнолюдські цінності зможуть залучити більшу кількість покупців, на відміну від дорогої реклами. Але рекламувати свою культуру все ж потрібно. В іншому випадку, про ваші нововведення ніхто не дізнається.
  • Наплив кваліфікованих фахівців. На сучасному ринку новини поширюються блискавично – до вас потягнуться першокласні кадри.
Корпоративна культура: основні завдання та призначення
Корпоративна культура: основні завдання та призначення

Головні тези корпоративної культури

Місія або грандіозна концепція

Найважливіша ідея, яку ваша компанія несе в маси. Наприклад, забезпечувати комфорт життя людей за допомогою своїх товарів. Або надавати можливість жінкам бути привабливіше, в разі, якщо ви займаєтеся продажем косметичних засобів. Існує безліч варіантів – виходьте зі специфіки свого бізнесу і визначайте місію вашої організації.

Цінності

У віртуальній комерції головною цінністю найчастіше виступає турбота про людей. Якщо ви оперативно приносите замовлення – значить час клієнтів для вас безцінний. Продаєте товари найвищої якості – вам не все одно, чим будуть користуватися ваші покупці. Гарне обслуговування – також турбота про людей, якщо воно у вас ідеальне, тоді без докорів сумління ви можете стверджувати, що готові надавати консультації в режимі 24/7, аби клієнт був задоволений.

Дорожня карта на перспективу

Складаючи свій бізнес-план, ви безсумнівно відпрацьовували головні завдання на найближче майбутнє. Пропрацювавши деякий період часу, вам стає ясно, в якому напрямку розвиватися, який асортимент продукції вибрати. А чи знають ваші працівники про всі ідеї? Розкажіть про свої плани всім.

Механізм управління

Кожен працівник повинен чітко розуміти, що йому робити і перед ким звітувати. Збудуйте грамотну структуру та ієрархію своєї організації: якщо онлайн-магазин невеликий всім особисто керує керівник. У солідних маркетплейсах присутні начальники відділів, які звітують перед директором. Такий основний порядок.

Механізм управління
Механізм управління

Норми поведінки

Це можуть бути посадові інструкції, схеми роботи з покупцями. Ви створюєте звід правил і публікуєте їх на web-сайті вашого магазину. На зразок:

  • Ви завжди говорите спокійно і коректно;
  • Ви завжди робите повернення;
  • Ви не співпрацюєте з іноземними виробниками – тільки вітчизняне виробництво, тільки хардкор і т.д.

Існують й внутрішні правила, що забезпечують формат спілкування між співробітниками. А саме, корпоративний дух, який формує атмосферу і визначає відносини всередині колективу. Наприклад:

  • Кожен працівник виконує певні функції;
  • Щорічно персонал проходить спеціальне навчання;
  • У вас не вітається стукацтво, чвари та інтриги;
  • За обман покупця недбайливому працівникові загрожує звільнення.
Норми поведінки
Норми поведінки

Традиційні устої та церемонії

Все те, що дозволяє згуртувати колектив, вселити в працівників спокій і впевненість у найближчому майбутньому. Вони впевнені, що б не трапилося, ви зробите корпоративну поїздку на природу, щомісяця будете заохочувати кращих з кращих і т.д.

Фірмовий стиль

Наочна складова корпоративної культури, яка об’єднує, як персонал інтернет-магазину, так і покупців. Якщо однакова кольорова гамма, типи шрифтів і слогани мають місце на web-сайті, в співтоваристві в соцмережах, на упаковці продукції – клієнти мимоволі будуть асоціювати вашу фірму з чимось солідним та цілісним.

Різновиди корпоративних культур

  1. Кланова – основний акцент робиться на процеси, що відбуваються всередині організації, відносини в команді, результативність та психологічний комфорт.
  2. Адхократія – на відміну від попередньої підносить такі цінності, як досягнення цілей, креативний підхід, нововведення, ризик. Всі співробітники такого інтернет-магазину сміливо підлаштовуються під блискавично змінні сучасні реалії.
  3. Бюрократія – важкий непіддатний бюрократизм і сьогодні впливає на більшість вітчизняних комерційних структур. Прихильність до паперів і різної документації, суворе виконання всього запланованого, виняток гнучкості – основні критерії, характерні для бюрократичної культури.
  4. Підприємницька – одна з прогресивних різновидів, де особливу увагу приділяють, як процесам, що відбуваються всередині колективу, так і зовнішній стороні діяльності. Такі фірми відкриті для новаторства, як правило, ведуть пропаганду багатозадачності і характеризуються абсолютною впевненістю в завоюванні всього світу.
Різновиди корпоративних культур
Різновиди корпоративних культур

Стадії створення корпоративної культури

  1. Формування. Головний напрямок становлення корпоративної культури встановлює власник інтернет-магазину. Зробіть помітки найважливіших понять: заради чого ви почали свій бізнес, чого ви цим досягаєте, які завдання намагаєтеся вирішити. Після цього задійте для мозкового штурму своїх працівників – нехай внесуть свої пропозиції. Все відкоригують, уявіть вдосконалену версію. Якщо зауважень / заперечень немає – запишіть в протокол. Зробіть барвисту книгу, розташуйте її на почесному місці в своєму офісі, розмістіть публікацію своїх правил на web-сайті та в соціальних мережах.
  2. Введення – найбільш важка процедура, зазвичай триває протягом декількох місяців. Впроваджувати теорію практично завжди непросто. Будьте впевнені, не всі ваші плани осилять перевірку часом і практикою. Наприклад, ви не хочете працювати з китайськими товарами, але через деякий час розумієте, що без цієї «дешевки» просто не обійтися. І не тому, що бажаєте заробляти більше, а тому, що клієнт просить дешевше.

Також і в іншому. Незважаючи на прописану відсутність скандалів, обов’язково виникнуть конфлікти. Один забуде передзвонити клієнтові, другий буде не дуже ввічливо відповідати на питання – все це цілком можливо, адже ваші співробітники такі ж люди, здатні помилятися.

Формування всіх цих правил – справа делікатна, слід враховувати думки всіх співробітників інтернет-магазину. Інакше, з вами не спрацюються ті, кому не подобаються ваші вимоги. Підготуйтеся, що на початковому етапі становлення корпоративної культури ви позбудетеся деяких незадоволених працівників, які так і не зможуть взяти правила нового життя вашої компанії. Не хвилюйтеся, дуже швидко їх місце займуть нові, більш «поступливі». Адже підлаштуватися під уже сформований спосіб набагато простіше, ніж приймати зміни в процесі.

Різновиди корпоративних культур
Різновиди корпоративних культур
  1. Підтримка культури. Коли все вляжеться, персонал пройде перший іспит, залишаться найстійкіші – значить, перевірка на міцність виконана. Далі слід підтримувати все те, що так нелегко розроблялося і вводилося. Як це зробити?
  • Слідкуйте за обов’язковим виконанням всіх вимог. Перевіряйте, як контактують співробітники між собою і з покупцями, чи не надходять скарги на ваш сервіс. У разі недоліків, проводьте бесіди з недбайливими працівниками.
  • Як можна частіше нагадуйте співробітникам про місію та цінності компанії.
  • Організовуйте корпоративні заходи, які зміцнюють дух команди. Стимулюйте персонал презентами і преміями.
  • Підтримуйте психологічний комфорт в колективі. Будьте людиною, а не черствим директором. Люди не повинні боятися вас, заслужіть їхню повагу.

Як визначити чи вийшло?

Звертайте увагу на наступні чинники. Якщо вони працюють, значить, ви впоралися:

  • У персоналу хороший стимул до виконання своїх обов’язків;
  • Співробітники приймають розроблену культуру, погоджуючись з її аспектами;
  • Без заперечень виконуються всі введені норми і правила;
  • Матеріали про корпоративну культуру відкриті і доступні для всіх;
  • Вашим співробітникам приємно і комфортно працювати у вашій компанії, їх все влаштовує.
Головна думка
Головна думка

Приклади корпоративних культур

Southwest Airlines

Основною метою цієї авіакомпанії є забезпечення гідного обслуговування своїм клієнтам. Тут усіма способами акцентують увагу на цій найважливішої складової корпоративної культури. Успішно працюючи вже більше 40 років, компанія прагне зробити кожного клієнта щасливим.

Zappos

В організації виділені 10 основних цінностей, що прищеплюють кожному її працівникові. Всіх все влаштовує, адже незгодні тут просто не працюють. Наприклад, під час співбесіди претендентам пропонують отримати 2 тисячі доларів в обмін на відмову від роботи. За наявними відомостями люди, в основному відмовляються.

Twitter

Зібрана команда з людей, кожен з яких захоплюється спільною справою і своєю роботою. Це воістину гігантська сім’я, де всі цінують один одного, отримують задоволення від сформованої культури. Важливе значення тут мають безкоштовне харчування, уроки йоги, захоплюючі бесіди та прогулянки на даху.

Toyota

Колектив компанії – суцільне взаємна довіра та повага. Співробітники з досвідом стають наставниками новачків, навчають їх, при цьому всіляко заохочуючи. Тут націлені на високу якість, ставлячи найвищу планку в роботі. Місія цієї організації – турбота про навколишнє середовище і все підпорядковано цій основній ідеї – соціальної відповідальності.

Приклади корпоративних культур
Приклади корпоративних культур

Google

Компанія проявляє турботу про своїх працівників: дає безкоштовні обіди, премії, екскурсійні поїздки, розважальні заходи. Вони у відповідь – добре ставлення до роботи, прагнення працювати на благо своєї організації. Google не стоїть на місці, постійно розвиваючись і вдосконалюючись, тут створені численні відділи і підрозділи. Керівники стежать за тим, щоб корпоративна культура навіть в найбільш малочисельних відділеннях залишалася єдиною.

Adobe

Тут заохочують креатив, творчий підхід. У компанії довіряють своїм співробітникам, надаючи повну свободу дій, без повсюдного контролю. У такому середовищі неможливо не помилитися, але за це тут не карають, а допомогають вирішити проблему. Кожен працівник знає, що в разі успіху йому гарантована премія.

Головне, що можна витягти з наданого матеріалу – безмежна довіра та повага до кожного свого працівника. Не поважаєте і не довіряєте – не працюйте з цими людьми. Формуйте колектив, який підтримує ваші цілі і приймає ваші цінності.

Коллектив сайта

Коллектив сайта

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (450 оценок, среднее: 4.20 из 5)
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.

    Схожі статті

    Клієнтський сервіс: як зробити клієнту приємне та провести перевірку працівників?

    Кожен власник інтернет-магазину хоч раз зіштовхувався із ситуацією, коли покупець залишився незадоволений сервісом та пішов з сайту, залишивши негативний відгук.
    Читати далі…

    Мобільний додаток для інтернет-магазину: всім необхідно витрачатися?

    Подібні додатки частіше за інших задіють сервіси доставки, мережі швидкого харчування, ріелтерські контори, будівельно-ремонтні організації та ін. Іноді створення персональних
    Читати далі…

    Спілкування з клієнтами інтернет-магазину: найбільш поширені та додаткові способи

    Традиційні дзвінки клієнтам або за допомогою месенджера? Листи в чаті або на e-mail? Задіяти «телеграм» або на час від нього
    Читати далі…

    Перетворюємо випадкових клієнтів онлайн-магазину в постійних

    Ви власник інтернет-магазину. Web-сайт створений, персонал укомплектований, продукція чекає покупців на складі, онлайн-користувачі здійснюють замовлення. Здається, ви всім задоволені, але
    Читати далі…

    Найчастіші відвідувачі онлайн-магазинів: чоловіки чи жінки?

    Хто більше любить віртуальний шопінг? Звичайно ж, жінки, скажете ви. Але все ж цікаво, чоловіки теж любителі інтернет-магазинів? Давайте розбиратися,
    Читати далі…

    Суперництво в онлайн-торгівлі: як обігнати конкурентів?

    Борючись за кожного клієнта, власники віртуальних магазинів замислюються про те, як вистояти в протиборстві з аналогічними торговими майданчиками у своїй
    Читати далі…

      Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


      ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА:

      ДО


      Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.

      ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ НИЖЧЕ І НАШ МЕНЕДЖЕР ЗВ'ЯЖЕТЬСЯ З ВАМИ