Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину

Главная » Маркетинг, Статті » Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину

Коли всю команду інтернет-магазину об’єднує єдина місія, працівники пропагують однакові цінності, дотримуються загальні правила, їм не варто боятися ні криз, ні суперників, ні інших неприємностей. Корпоративний дух об’єднує і зближує: люди чітко усвідомлюють, чим вони займаються, для чого і для кого. Як правильно сформувати корпоративну культуру і підтримувати її роками – ви дізнаєтеся далі.

Корпоративна культура: основні завдання та призначення

Об’єднання загальних правил, цінностей, моральних принципів всередині колективу і з клієнтами, яких дотримується весь персонал компанії – це і є корпоративна культура. Навіть, якщо в штаті вашого онлайн-магазину всього п’ять-шість співробітників, фахівці рекомендують розробити свою корпоративну культуру і дотримуватися всіх її Правил.

Які завдання вдасться вирішити, розробивши корпоративну культуру?

  • Віддаленість від суперників. Ще багато віртуальних магазинів не можуть похвалитися досконалою корпоративною культурою – ви можете бути в числі лідируючих.
  • Позитивний імідж інтернет-магазину. Прозорі методи, доступна і зрозуміла місія, загальнолюдські цінності зможуть залучити більшу кількість покупців, на відміну від дорогої реклами. Але рекламувати свою культуру все ж потрібно. В іншому випадку, про ваші нововведення ніхто не дізнається.
  • Наплив кваліфікованих фахівців. На сучасному ринку новини поширюються блискавично – до вас потягнуться першокласні кадри.

Фото№1

Головні тези корпоративної культури

Місія або грандіозна концепція

Найважливіша ідея, яку ваша компанія несе в маси. Наприклад, забезпечувати комфорт життя людей за допомогою своїх товарів. Або надавати можливість жінкам бути привабливіше, в разі, якщо ви займаєтеся продажем косметичних засобів. Існує безліч варіантів – виходьте зі специфіки свого бізнесу і визначайте місію вашої організації.

Цнності

У віртуальній комерції головною цінністю найчастіше виступає турбота про людей. Якщо ви оперативно приносите замовлення – значить час клієнтів для вас безцінний. Продаєте товари найвищої якості – вам не все одно, чим будуть користуватися ваші покупці. Гарне обслуговування – також турбота про людей, якщо воно у вас ідеальне, тоді без докорів сумління ви можете стверджувати, що готові надавати консультації в режимі 24/7, аби клієнт був задоволений.

Дорожня карта на перспективу

Складаючи свій бізнес-план, ви безсумнівно відпрацьовували головні завдання на найближче майбутнє. Пропрацювавши деякий період часу, вам стає ясно, в якому напрямку розвиватися, який асортимент продукції вибрати. А чи знають ваші працівники про всі ідеї? Розкажіть про свої плани всім.

Механізм управління

Кожен працівник повинен чітко розуміти, що йому робити і перед ким звітувати. Збудуйте грамотну структуру та ієрархію своєї організації: якщо онлайн-магазин невеликий всім особисто керує керівник. У солідних маркетплейсах присутні начальники відділів, які звітують перед директором. Такий основний порядок.

Фото№2

Норми поведінки

Це можуть бути посадові інструкції, схеми роботи з покупцями. Ви створюєте звід правил і публікуєте їх на веб-сайті вашого магазину. На зразок:

  • Ви завжди говорите спокійно і коректно;
  • Ви завжди робите повернення;
  • Ви не співпрацюєте з іноземними виробниками – тільки вітчизняне виробництво, тільки хардкор і т.д.

Існують і внутрішні правила, що забезпечують формат спілкування між співробітниками. А саме, корпоративний дух, який формує атмосферу і визначає відносини всередині колективу. Наприклад:

  • Кожен працівник виконує певні функції;
  • Щорічно персонал проходить спеціальне навчання;
  • У вас не вітається стукацтво, чвари та інтриги;
  • За обман покупця недбайливому працівникові загрожує звільнення.

Фото№3

Традиційні устої і церемонії

Все те, що дозволяє згуртувати колектив, вселити в працівників спокій і впевненість у найближчому майбутньому. Вони впевнені, що б не трапилося, ви зробите корпоративну поїздку на природу, щомісяця будете заохочувати кращих з кращих і т.д.

Фірмовий стиль

Наочна складова корпоративної культури, яка об’єднує, як персонал інтернет-магазину, так і покупців. Якщо однакова колірна гамма, типи шрифтів і слогани мають місце на веб-сайті, в співтоваристві в соцмережах, на упаковці продукції – клієнти мимоволі будуть асоціювати вашу фірму з чимось солідним і цілісним.

Різновиди корпоративних культур

  1. Кланова – основний ухил робиться на процеси, що відбуваються всередині організації, відносини в команді, результативність і психологічний комфорт.
  2. Адхократія – на відміну від попередньої підносить такі цінності, як досягнення цілей, креативний підхід, нововведення, ризик. Всі співробітники такого інтернет-магазину сміливо підлаштовуються під блискавично змінні сучасні реалії.
  3. Бюрократія – важкий непіддатний бюрократизм і сьогодні впливає на більшість вітчизняних комерційних структур. Прихильність до паперів і різної документації, строге виконання всього запланованого, виняток гнучкості – основні критерії, характерні для бюрократичної культури.
  4. Підприємницька – одна з прогресивних різновидів, де особливу увагу приділяють, як процесам, що відбуваються всередині колективу, так і зовнішній стороні діяльності. Такі фірми відкриті для новаторства, як правило, ведуть пропаганду багатозадачності і характеризуються абсолютною впевненістю в завоюванні всього світу.

Фото№4

Стадії створення корпоративної культури

  1. Формування. Головний напрямок становлення корпоративної культури встановлює власник інтернет-магазину. Зробіть начерки найважливіших понять: заради чого ви почали свій бізнес, чого ви цим домагаєтеся, які завдання намагаєтеся вирішити. Після цього задійте для мозкового штурму своїх працівників – нехай внесуть свої пропозиції. Все відкоригують, уявіть вдосконалену версію. Якщо зауважень / заперечень немає – запишіть в протокол. Зробіть барвисту книгу, розташуйте її на почесному місці в своєму офісі, розмістіть публікацію своїх правил на веб-сайті та в соціальних мережах.
  2. Введення – найбільш важка процедура, зазвичай триває протягом декількох місяців. Впроваджувати теорію практично завжди непросто. Будьте впевнені, не всі ваші плани осилять перевірку часом і практикою. Наприклад, ви не хочете працювати з китайськими товарами, але через деякий час розумієте, що без цієї «дешевки» просто не обійтися. І не тому що бажаєте заробляти більше, а тому, що клієнт просить дешевше.

Також і в іншому. Незважаючи на прописану відсутність скандалів, обов’язково виникнуть конфлікти. Один забуде передзвонити клієнтові, другий буде не дуже ввічливо відповідати на питання – все це цілком можливо, адже ваші співробітники такі ж люди, здатні помилятися.

Формування всіх цих правил – справа делікатна, слід враховувати думки всіх співробітників інтернет-магазину. Інакше, з вами не спрацюються ті, кому не подобаються ваші вимоги. Підготуйтеся, що на початковому етапі становлення корпоративної культури ви позбудетеся деяких незадоволених працівників, які так і не зможуть взяти правила нового життя вашої компанії. Не хвилюйтеся, дуже швидко їх місце займуть нові, більш «поступливі». Адже підлаштуватися під уже сформований спосіб набагато простіше, ніж приймати зміни в процесі.

Фото№5

  1. Підтримка культури. Коли все вляжеться, персонал пройде перший іспит, залишаться найстійкіші – значить, перевірка на міцність виконана. Далі слід підтримувати все те, що так нелегко розроблялося і вводилося. Як це зробити?
  • Слідкуйте за обов’язковим виконанням всіх вимог. Перевіряйте, як контактують співробітники між собою і з покупцями, чи не надходять скарги на ваш сервіс. У разі недоліків, проводьте бесіди з недбайливими працівниками.
  • Як можна частіше нагадуйте співробітникам про місію та цінності компанії.
  • Організовуйте корпоративні заходи, які зміцнюють дух команди. Стимулюйте персонал презентами і преміями.
  • Підтримуйте психологічний комфорт в колективі. Будьте людиною, а не черствим директором. Люди не повинні боятися вас, заслужіть їхню повагу.

Як визначити чи вийшло?

Звертайте увагу на наступні чинники. Якщо вони працюють, значить, ви впоралися:

  • У персоналу хороший стимул до виконання своїх обов’язків;
  • Співробітники приймають розроблену культуру, погоджуючись з її аспектами;
  • Без заперечень виконуються всі введені норми і правила;
  • Матеріали про корпоративну культуру відкриті і доступні для всіх;
  • Вашим співробітникам приємно і комфортно працювати у вашій компанії, їх все влаштовує.

Фото№6

Приклади корпоративних культур

Southwest Airlines

Основною метою цієї авіакомпанії є забезпечення гідного обслуговування своїм клієнтам. Тут усіма способами акцентують увагу на цій найважливішої складової корпоративної культури. Успішно працюючи вже більше 40 років, компанія прагне зробити кожного клієнта щасливим.

Zappos

В організації виділені 10 основних цінностей, що прищеплюють кожному її працівникові. Всіх все влаштовує, адже незгодні тут просто не працюють. Наприклад, під час співбесіди претендентам пропонують отримати 2 тисячі доларів в обмін на відмову від роботи. За наявними відомостями люди, в основному відмовляються.

 
Twitter

Зібрана команда з людей, кожен з яких захоплюється спільною справою і своєю роботою. Це воістину гігантська сім’я, де всі цінують один одного, отримують задоволення від сформованої культури. Важливе значення тут мають безоплатне харчування, уроки йоги, захоплюючі бесіди і прогулянки на даху.

Toyota

Колектив компанії – суцільне взаємна довіра і повага. Співробітники з досвідом стають наставниками новоприбулих, вчать їх, при цьому всіляко заохочуючи. Тут націлені на високу якість, ставлячи найвищу планку в роботі. Місія цієї організації – турбота про навколишнє середовище і все підпорядковано цій основній ідеї – соціальної відповідальності.

Фото№8

Google

Компанія проявляє турботу про своїх працівників: дає безкоштовні обіди, премії, екскурсійні поїздки, розважальні заходи. Вони у відповідь – добре ставлення до роботи, прагнення працювати на благо своєї організації. Google не стоїть на місці, постійно розвиваючись і вдосконалюючись, тут створені численні відділи і підрозділи. Керівники стежать за тим, щоб корпоративна культура навіть в найбільш малочисельних відділеннях залишалася єдиною.

Adobe

Тут заохочують креатив, творчий підхід. У компанії довіряють своїм співробітникам, надаючи повну свободу дій, без повсюдного контролю. У такій обстановці неможливо не помилитися, але за це тут не карають, а допомогають вирішити проблему. Кожен працівник знає, що в разі успіху йому гарантована премія.

Головне, що можна витягти з наданого матеріалу – безмежна довіра і повага до кожного свого працівника. Не поважаєте і не довіряєте – не працюйте з цими людьми. Формуйте колектив, який підтримує ваші цілі і приймає ваші цінності.

Треумов Диомид

Шеф-редактор. Специализируется на западном интернет-маркетинге и SEO. Освещает события в этой области с 2009 года.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5  
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.

Структуруйте свій інтернет-магазин грамотно – розподіляйте продукцію по групах

Розробка результативного віртуального магазину вимагає чіткого розуміння функціонування пошукових систем, способів пошуку користувачами потрібних товарів і послуг, методів залучення найбільшої
Читать дальше…

Перетворюємо випадкових клієнтів онлайн-магазину в постійних

Ви власник інтернет-магазину. Веб-сайт створений, персонал укомплектований, продукція чекає покупців на складі, онлайн-користувачі здійснюють замовлення. Здається, ви всім задоволені, але
Читать дальше…

Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину

Коли всю команду інтернет-магазину об’єднує єдина місія, працівники пропагують однакові цінності, дотримуються загальні правила, їм не варто боятися ні криз,
Читать дальше…

Клієнтський сервіс: як зробити клієнту приємне і провести перевірку працівників?

Кожен власник інтернет-магазину хоч раз стикався з ситуацією, коли покупець залишився незадоволений сервісом і пішов з сайту, залишивши негативний відгук.
Читать дальше…

Мобільний додаток для інтернет-магазину: всім необхідно витрачатися?

Подібні додатки частіше за інших задіють сервіси доставки, мережі швидкого харчування, ріелтерські контори, будівельно-ремонтні організації та ін. Іноді створення персональних
Читать дальше…

Спілкування з клієнтами інтернет-магазину: найбільш поширені і додаткові способи

Традиційні дзвінки клієнтам або за допомогою месенджера? Листи в чаті або на e-mail? Задіяти «телеграм» або на час від нього
Читать дальше…

Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА

ДО


Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.