Що таке конверсія, для чого її потрібно підвищувати та як це зробити
Конверсія – це загадкове слово, яке не відоме починаючому власнику бізнесу. Тому в даній статті ми розберемося, що собою являє конверсія, для чого її необхідно підвищувати і якими способами це можливо зробити.
Що потрібно знати про конверсію
Для того щоб зрозуміти, що таке конверсія, розглянемо роботу інтернет-магазину. Щодня його відвідує величезна кількість потенційних покупців, кожен з яких має свої цілі – одні вирішили поцікавитися асортиментом, інші просто перейшли по рекламному посиланню, треті ж відвідали сайт з конкретною метою – придбати певну продукцію. При цьому далеко не кожен з користувачів виконує цільове дію у вигляді надання контактів або оформлення замовлення. Співвідношення кількості виконаних цільових дій до обсягу відвідувань сайту за певний проміжок часу прийнято називати конверсією.
Наприклад, за добу сайт відвідало 100 осіб, з яких тільки 2 виконали одну з вищевказаних цільових дій. Отже, конверсія в такому випадку складе 0,02, або 2 відсотки. А якщо під час відвідування 200 осіб дії виконають лише 5, то рівень конверсії складе 2,5 відсотка.
Хороший рівень конверсії для інтернет-магазину становить від 0,5 до 14-ти відсотків в залежності від спеціалізації. Однак завжди слід прагнути до більш високих показників. Як їх досягти – розглянемо далі.
Як забезпечити високий показник конверсії
Головним завданням кожного власника інтернет-магазину є створення покупця зі звичайного відвідувача. Для цього необхідно визначити, у чому його проблема і вирішити її, тим самим задовольнивши потреба. Виконати відповідну задачу можна, дотримуючись інструкції, що складається з декількох етапів стану користувача сайту:
- Відсутність проблеми – клієнт або не потребує запропонованої продукції, або нічого не знає про неї. У такому випадку відвідувачеві слід розповісти про продукцію, продемонструвати її.
- Поінформованість – відвідувач має відомості про товар, але не займається його пошуком і моніторингом цін, що не здійснює ніяких дії в напрямку придбання товару. У таких випадках слід переконати потенційного покупця в необхідності покупки продукції за допомогою хвалебних відгуків про товар (на цьому етапі існує ймовірність здійснення спонтанної покупки).
- Активний пошук – має на увазі активне вивчення конкретного товару, моніторинг блогів в пошуках корисної інформації і вивчення відгуків в соціальних мережах. У таких випадках клієнту необхідно надавати максимум інформації про продукцію, щоб йому було простіше зробити вибір.
- Вибір – клієнт готовий до здійснення покупки. На цьому етапі можна сміливо надавати рекламу продукту і переконувати покупця придбати обраний товар.
- Купівля – покупець готовий здійснити замовлення в даний момент і на 100 відсотків упевнений у його необхідності. Даний етап передбачає ознайомлення клієнта з конкурентними перевагами, вигідно виділяють інтернет-магазин на тлі конкурентів.
При підвищенні рівня конверсії важливо пам’ятати, що кожен потенційний покупець повинен пройти всі вищевказані 5 етапів. Не варто лякати клієнта і нав’язливо пропонувати купити певну продукції, слід дати йому час на те, щоб зрозуміти, що представлений продукт йому дійсно потрібний.
Найефективніші методи підвищення конверсії інтернет-магазина
Після того, як секрет високого рівня продажів став відомий, слід розглянути найбільш ефективні способи підвищення рівня конверсії інтернет-магазина.
Корекція web-дизайну сайту
Шрифт, розташування кнопок меню, основний фон, якість і кількість рекламних банерів – все це здатне впливати на рівень конверсії. У деяких випадках достатньо зміни навіть одного з цих параметрів для збільшення кількості цільових дій.
Зміна дизайну головної сторінки
Якщо основна сторінка сайту оформлена суцільним текстовим полотном або складається виключно з карток товарів, то відвідувач не зможе зупинити свій вибір на чому-небудь конкретному і покине сайт. Тому на головній сторінці слід грамотно поєднувати інформаційний текст із зображеннями пропонованої продукції. Привернути увагу покупця зможуть також яскраві банери, візуалізація важливих моментів і контрастні переходи від тексту до картинок.
Розташування важливих товарів у верхній частині сторінки
У маркетологів існує одне важливе правило – у верхній частині сторінки слід завжди публікувати те, до чого користувач може не дійти. При оформленні головної сторінки у верхній частині завжди слід розміщувати ті товари, які слід продати в першу чергу (нові надходження або залежалу продукцію).
Меню сайту для максимальної зручності слід розміщувати або у верхній частині, або ліворуч.
Розміщення в топі товарів зі знижками
При відвідуванні популярних інтернет-магазинів можна помітити, що на головній сторінці часто зустрічаються банери, що інформують користувача про знижки або акціях. Як правило, навіть при відсутності бажання клієнти сайту переходять за посиланнями і розглядають товар, який потім буде куплений. Під час розміщення банерів також важливо враховувати, що чим більше розмір знижки, тим вище рівень конверсії.
Підвищити показник конверсії дозволяє створення окремого блоку з назвою «Хіти продажів». У цьому розділі люди слідують логіці, що якщо товар знаходиться в топі, то він якісний, модний або крутий, отже, його потрібно купити.
Створення унікальної торговельної пропозиції
Слід обов’язково сформувати пропозицію, яке буде виділяти інтернет-магазин на тлі конкурентів і привертати покупця. Це може бути низька ціна, висока якість сервісу, надання сувенірних подарунків за покупку продукції, безкоштовна доставка та багато іншого. Крім цього, клієнту можна запропонувати повернути різницю в ціні, якщо він знайде більш низьку ціну на товар.
Спонукання до дії
Найпростішим і дієвим способом підвищення рівня конверсії є спонукання клієнта до дії. Для цього досить безпосередньо його попросити про це. На деяких сайтах навіть розміщують спеціальну кнопку «call to action», яка пропонує відвідувачу надати свої контакти, мотивуючу зробити замовлення (покласти товар в кошик), або ж пропонує отримувати інформацію у вигляді email-розсилки.
Незважаючи на те, що дані кнопки є практично на кожному сайті, найчастіше їх залишають без уваги. Тому для підвищення конверсії слід використовувати систему заохочень, що припускає надання знижки або подарунка за виконану дію. Крім того, необхідно правильно оформити цю кнопку. Як показує практика, рівень конверсій безпосередньо залежить від розташування кнопки, її текстового наповнення, кольору та ряду інших чинників. Розглянемо найбільш важливі з них:
- Розташування. Кнопка обов’язково повинна розташовуватися у правій частині сторінки, так як з лівого боку знаходиться меню, опис товарів та їх фотографії. Згідно з дослідженнями, кнопку, розташовану праворуч, використовують 75 відсотків відвідувачів інтернет-магазинів, у той час як кнопку зліва – тільки 25 відсотків.
- Текст кнопки. Привернути увагу до кнопки дії можна за допомогою незвичайних шрифтів, смайликів або будь-яких графічних зображень.
- Колір. Бажано, щоб кнопка привертала увагу. Для цього слід вибирати контрастні кольори, що виділяють її на тлі сторінки.
- Кількість кнопок. Не повинно перевищувати трьох, так як велика кількість кнопок може викликати огиду і знизити рівень конверсії.
- Пропозиція кнопки. Клієнту слід пропонувати швидкі та вигідні дії. Так, наприклад, «отримати розбір гардероба» буде виглядати більш цікавим для клієнта, ніж «отримати консультацію від менеджера», так як в першому випадку відвідувачеві не треба робити ніяких дій і насолоджуватися лише результатом, а в другому – йому буде потрібно дочекатися дзвінка і потрібно спілкуватися з працівниками інтернет-магазину. Однак найефективнішим є слово «безкоштовно».
Фіксована позиція меню
При відвідуванні деяких сайтів можна спостерігати повне зникнення меню при переході з головної сторінки в розділ. Подібне явище часто заплутує клієнта, через що йому стає складно знайти потрібні розділи, кошик і виконати замовлення. У зв’язку з цим розділ меню завжди повинен мати фіксовану позицію та відображатися на кожній сторінці сайту.
Усунення банерної сліпоти
У зв’язку з тим, що банери зустрічаються на більшості сайтів, користувачі перестали звертати на них увагу, що призвело до зниження кількості переглядів реклами і зниження конверсії. Щоб виправити ситуацію, що склалася і привернути увагу відвідувача, фахівці настійно рекомендують оформляти рекламні банери в яскраві контрастні кольори, використовувати в них привабливі з точки зору покупця тексти, фотографії людей і навіть смайлики. Крім цього, банери слід розміщувати у верхній частині сторінки.
Розміщення текстів, що продають
Експерти настійно не рекомендують нехтувати текстової складової сайту, особливо заповненням картці товарів, адже грамотно написаний текст, здатний підвищити рівень конверсії у кілька разів. Це пов’язано з тим, що продає текст в точності описує проблему клієнта і пропонує йому рішення за рахунок купівлі товару.
Установка віджетів зворотного зв’язку
Не менш значущим інструментом для підвищення конверсії є віджети зворотного зв’язку. Найчастіше вони викликають інтерес у відвідувачів у той момент, коли вони зібралися залишати ресурс. При грамотному підході менеджер зможе за допомогою віджета не тільки затримати клієнта, а й спонукати його до надання контактів, а в деяких випадках навіть до здійснення покупки.
Але щоб досягти цих ефектів, необхідно дотримуватися головного правила будь-якого чату – надання дійсно корисної інформації. Нерідко в такі віджети монтують чат-ботів, які надають однакові відповіді та відлякують покупців. Тому краще витратити трохи більше грошей та інтегрувати штучний інтелект, який зможе самостійно навчатися і надавати грамотні відповіді, що нагадують людський діалог.
Одним з найпопулярніших віджетів, що підвищують рівень конверсій, є кнопка «зворотний дзвінок». Вона є ідеальним рішенням для тих покупців, які віддають перевагу живому діалогу, а не листуванні в чаті. Суть цього віджета дуже проста – клієнт залишає свій номер телефону у відповідному вікні, після чого через певний проміжок часу з ним зв’язується менеджер, який за допомогою слів переконує потенційного покупця придбати товар.
В останньому випадку важливо, щоб дзвінок відбувався якомога швидше після надання контактів, так як багато людей не люблять чекати.
Персональний підхід
Персональний підхід має на увазі розміщення на сайті фотографій колективу під час роботи, створення сторінок в соціальних мережах, розробку контенту для YouTube-каналу і багато іншого, що робить сайт більш людяним. Адже не можна не погодитися, що набагато приємніше замовляти товар у ту людину, яку хоча б один раз в житті бачили в обличчя. Для досягнення максимального рівня конверсій можна навіть викласти на сайт фотографії кожного із співробітників компанії, написавши кілька слів про нього або про неї. Такий підхід в деяких випадках навіть дозволяє відвідувачам сайту закрити очі на деякі графічні недоліки ресурсу.
Безумовно, існує й ряд інших способів підвищення рівня конверсії. Однак варто розуміти, що немає єдиної універсальної формули, яка буде працювати однаково для всіх сайтів. Тому слід використовувати вищеописані методи і експериментувати з кожним з них. Тільки так власники інтернет-магазинів зможуть знайти свою унікальну стратегію для підвищення ефективності сайту.
Схожі статті
Найпоширеніші помилки при SEO-просуванні
Незважаючи на те, що за останні кілька років правила сортування сайтів при пошуковій видачі істотно змінилися, деякі власники інтернет-магазинів і
Читати далі…
Як підвищити ефективність роботи менеджерів з продажу
Кожен власник успішного інтернет-магазину знає, яку суму він повинен заплатити своїм менеджерам і за який обсяг роботи. Це пов’язано з
Читати далі…
Для чого потрібні знижки в інтернет-магазині та як їх правильно використовувати
Більшість інтернет-магазинів надає своїм покупцям знижки та акційні пропозиції. Однак перш, ніж сліпо слідувати їх прикладу, давайте розберемося, для чого
Читати далі…
Що таке професійне вигорання і як повернутися до роботи з новими силами
Якщо думка про відвідування своєї роботи викликає нездужання, а спогади про робочий процес – тугу і бажання залишитися в ліжку,
Читати далі…
Що таке професійне вигорання і як повернутися до роботи з новими силами
Якщо думка про відвідування своєї роботи викликає нездужання, а спогади про робочий процес – тугу і бажання залишитися в ліжку,
Читати далі…
Як відкрити інтернет-магазин побутової техніки з нуля?
Запуск власного комерційного сайту з продажу побутової техніки є дуже серйозним процесом. Це пов’язано з тим, що бізнесмен у такому
Читати далі…