Коли звичайний користувач стає лідом?
Під лідом мається на увазі той самий користувач, який опинився на сайті компанії або сторінці в соціальних мережах через рекламне оголошення. До того ж, він виконав дію певного характеру, наприклад, забронював місце, заповнив анкету для зв’язку з майстром і т.д. Але і це ще не все. Лідом вважається користувач, який виявив зацікавленість до компанії, залишивши контактні дані для зв’язку.
Існує два види лідів. Буде він цільовим або нецільовим, визначає це менеджер, який присвоює йому певний статус після обробки вхідних даних. Незважаючи на те, що лід потенційно може стати клієнтом компанії, оскільки одного разу проявив цікавість до неї, але все ж він є холодним контактом. Після аналізу отриманої інформації по лідах і їх розподілу маркетолог може додати нову задачу до рекламної кампанії, яка буде полягати в залученні цільових лідів.
Лід, заявка та угода: етапи циклу купівлі?
Незважаючи на те, що відмінності між лідом, угодою та заявкою є незначними, і для багатьох користувачів Інтернету зовсім несуттєвими, все ж вони є, особливо для професіоналів своєї справи. Ці поняття вводяться для того, щоб проаналізувати цикл купівлі, як клієнт на одному з яких-небудь етапів робить успішне придбання або ж відмовляється від цієї ідеї.
Існують ситуації, коли тонка межа між лідом, заявкою та угодою просто розмивається. Водій зіштовхується з поломкою транспортного засобу далеко від будинку. Це трапляється з ним нечасто, тому раніше він не користувався послугами евакуатора. Він розблокував свій смартфон, ввів у пошуковий рядок браузера запит і вибрав одну із запропонованих компаній. Зв’язується з менеджером, його запит обробляється, а контактні дані вносяться в базу даних. Заявка перетікає в угоду. Через півгодини евакуатор перевозить машину водія. Послуга оплачена, а значить угода успішно завершена.
Іноді лід і заявка можуть бути одним і тим же, однак вони все ж не є угодою, що, знову ж, пов’язано зі специфікою діяльності компанії. Користувач шукає друкарню для замовлення корпоративного новорічного календаря. Заходить на сайт компанії, детально вивчає інформацію про вартість, терміни, переходить на сторінку, де зазначається інформація про друк і способи нанесення. Після вивчення вирішує все-таки замовити послугу. Використовує форму для замовлення, яка є на сайті.
Залишає контактні дані для зв’язку. На додаток до цього, вказує потрібну кількість календарів – 500 штук. Незважаючи на те, що лід і заявки готові, угода не є завершеною. Чому? Менеджер зв’язується з клієнтом і уточнює всю необхідну інформацію. Йдеться про друкарню, тому від клієнта потрібно ще дизайн-макет і т.д. Угода перебуває у процесі оформлення, і невідомо, чи буде в результаті вона завершена.
Є випадки, коли цілком зрозуміло, що лід, заявка та угода є різними поняттями. Хорошим прикладом є купівля квартири, або іншої нерухомості. Користувач звертає увагу на вигідну пропозицію, і переходить на неї. Вивчає інформацію про будівельну компанію, житловий комплекс і т.д., залишає контактні дані. Потім з потенційним клієнтом зв’язується менеджер, щоб отримати необхідну інформацію для оформлення заявки. Однак для проведення операції клієнту буде потрібно зв’язатися з банком і взяти іпотечний кредит.
Навіщо потрібна наскрізна аналітика?
Завдяки стандартним аналітичним інструментам вдається отримати дані про відвідуваність корпоративного веб-ресурсу, трафіку, кількості лідів, і про те, як звичайний покупець став лідом, або прийшов на сайт або соціальні мережі не через таргетовану або контекстну рекламу.
Коли мова йде про запуск інтернет-магазину, аналітика повинна бути трохи іншою, оскільки його власнику необхідно володіти інформацією про продажі, повернення, прибутку, витрати й т.д.
За допомогою наскрізної аналітики є можливість заглибитися у процес купівлі, де відстежується шлях ліда до оформлення успішної операції і т.д. Існує безліч показників, які використовуються для оцінки ефективності ліда, в тому числі сума угоди, статус угоди і т.д. Звичайно, з такими даними є розуміння того, які заходи потрібно вжити, щоб підвищити показник продажів за короткий період часу.
CPC и CPM
CPC (Cost per Click) є вартістю одного кліка. Термін широко використовується в таргетованій або контекстній рекламі. Таким чином, замовник вносить плату за перехід цільового або нецільового користувача на сайт або сторінку соціальної мережі.
CPM (Cost per Mille) є вартість 1000 показів, або внесення плати за демонстрацію рекламного оголошення 1000 разів.
Як і CPC, так і CPM краще використовувати в різних випадках. Показник CPC більше підходить для сформованого попиту, тоді як CPM – рекламних кампаній, націлених на розширення впізнаваності бренду, інформування про нову послугу або продукт і т.д.
ROI и ROMI
ROI (Return of Investment) являє собою показник, за допомогою якого можна оцінити ефективність вкладених коштів. Враховуються всі кошти, вкладення яких сприяло розвитку бізнесу. Є безліч формул розрахунку рентабельності інвестицій. З показником нижче 100% вкладення в бізнес можна вважати збитковими.
Формула розрахунку:
ROI = (дохід – витрати) / витрати × 100%
ROMI (Return of Marketing Investment) є ще одним важливим показником, що використовується для оцінки ефективності зроблених вкладень у бізнес. ROMI має відношення до повернення маркетингових вкладень, оскільки враховуються кошти, які вкладалися у маркетинг і запуск реклами, рекламних кампаній. З показником вище 100% вкладення в маркетинг і рекламу можна вважати успішними.
Формула розрахунку:
ROMI = (дохід – витрати на маркетинг) / витрати на маркетинг х 100%
Схожі статті
Які основні відмінності між контекстною рекламою і таргетом?
Таргет, або таргетована реклама, розробляється з фокусом на певну цільову групу, або таргет-групу. Щоб підвищити ефективність впливу на кінцевого споживача,
Читати далі…
Найчастіші запитання з контекстної реклами
Контекстною рекламою називається специфічна реклама в інтернеті, яка показується користувачам у пошуці відповідно їх вподобанням та певній тематиці. Відповідно про
Читати далі…
Як оцінити якісний дизайн сайту
Кожен стартап потребує своєї розкрутки. А що може краще за все презентувати ваш бізнес? Правильно – красивий, привабливий та якісно
Читати далі…
Як якісно оновити стратегію медіапланування
З розвитком маркетингу виникають нові методи, відкриваються нові канали, а конкуренція за увагу споживачів стає дедалі гострішою. Ваші ініціативи в
Читати далі…
9 функцій, що покращують користувальницький досвід (UX) в електронній комерції
Не секрет, що досвід користувача інтернет-магазину є найважливішим фактором, який покупці використовують для визначення того, чи варто довіряти сайту. Після
Читати далі…
Як встановлювати конкурентоспроможні ціни на товари для електронної комерції (без шкоди для прибутку)
Cьогодні кількість сайтів електронної комерції, що діють у всьому світі, оцінюється в 12-24 мільйони. Очевидно, що конкуренція дуже висока, коли
Читати далі…