Клієнтський сервіс: як зробити клієнту приємне та провести перевірку працівників?
Кожен власник інтернет-магазину хоч раз зіштовхувався із ситуацією, коли покупець залишився незадоволений сервісом та пішов з сайту, залишивши негативний відгук. Як уникнути подібних неприємних моментів у своїй роботі?
У чому важливість клієнтського сервісу?
- Сучасна аудиторія досить примхлива. Люди хочуть бачити не тільки забезпеченість асортиментного ряду і високу якість пропонованої продукції, а й гідне обслуговування, швидкі відповіді онлайн-консультанта на поставлені питання. Всесвітня павутина рясніє різноманіттям торгових платформ, на вибір – будь-яка. Тому клієнти більше цінні нам, ніж ми їм. А, отже, необхідно утримувати їх будь-якими способами – високопрофесійним обслуговуванням у тому числі.
- Один задоволений покупець розповідає про гарний сервіс іншим і приведе у ваш інтернет-магазин нових клієнтів. Іноді трапляється, що задоволений цілком покупець перетворюється в амбасадора бренду – інформує про нього всюди, розхвалюючи висококласне обслуговування.
- Більше кліків – вищий дохід. Уже заради цього варто проаналізувати свою сервісну політику.
Фахівці пропонують 11 принципів ідеального обслуговування. Опрацюйте: чи всі з них у вас виконуються або мають місце недоліки?
Клієнтський сервіс: 11 найважливіших правил
- Підшукуйте прихильних співробітників – зокрема, працюючих безпосередньо з покупцями. Менеджери, консультанти, кур’єри не обов’язково повинні бути високопрофесійними працівниками з багаторічним досвідом – до цього можна прийти. Але, вони обов’язково повинні бути навчені правильному спілкуванню з клієнтами, вміти вислухати та почути, передбачати їх потреби, ввічливо давати відповіді на всі питання.
Кожна людина має особливий тип характеру, тому працювати з різними людьми досить непросто. Навчитися цьому з нуля неможливо. Можна розвивати в собі комунікативні здібності, але по-справжньому любити людей не навчать ні в одному університеті. Це або є від природи чи ні.
- Розкручуйте корпоративний стиль. Якщо ви рухаєтеся по клієнтоорієнтованому шляху, то серед ваших пріоритетів має бути задоволення бажань вашої аудиторії. Працюйте за принципом «Клієнт завжди правий», без будь-яких винятків. Допомагайте своїм співробітникам. Якщо ви є прихильником цих цінностей – не буде ніяких складнощів, своїм прикладом демонструйте, як слід спілкуватися з людьми. Навчайте своїх співробітників за допомогою хороших книг, навчальних тренінгів, майстер-класів, мотивуючих листівок.
- Підготуйте спосіб зворотного зв’язку. Якщо у вас з контактів, тільки номер телефону і e-mail, та й ті затерлися десь внизу головної сторінки вашого сайту – це дуже погано. Сучасні користувачі бажають спілкування. Подзвонять або напишуть на електронну адресу лише деякі. Сьогодні в тренді віджети зворотного зв’язку: зворотні дзвінки, віджети «Вконтакті», вікна чату та ін.
- Робіть все, щоб клієнт не чекав. Відповідайте швидко, ніхто не захоче сидіти в очікуванні відповіді від онлайн-консультанта.
- Розбирайтесь з кожною ситуацією, застосовуючи індивідуальний підхід. Існує безліч різних нюансів: один бажає терміново замовити вподобану річ і отримати її вже вчора, інший – готовий зробити дороговартісну купівлю, але коштів для цього недостатньо, просить хорошу знижку. Це найбільш часті прохання клієнтів інтернет-магазинів. Щоб полегшити роботу своїх співробітників, для найбільш поширених ситуацій зробіть скріншоти телефонних розмов та діалогів в чаті. При цьому будьте готові, що бесіда може піти за незапланованому руслом, адже клієнт не робот, все не передбачиш.
- Створіть зручний web-сайт. Вам знайомий UX / UI дизайн? Він передбачає максимальну зручність користування ресурсом. Пам’ятайте про зручну структуру онлайн-магазину, корисний функціонал та ін. Якщо товарна позиція тимчасово відсутня у вашому асортименті, напишіть про це, щоб клієнт не втрачав час без користі.
- Пам’ятайте про омніканальності. Кожна людина віддає перевагу своєму каналу комунікації. Одні відвідують інтернет-магазин зі свого комп’ютера, іншим більше подобається мобільний додаток, треті просто «живуть» в соціальних мережах та месенджерах. Щоб не втратити жодного з них слід забезпечити собі всі ці канали.
- Моніторте відгуки аудиторії. Люди пишуть їх всюди – у співтоваристві інтернет-магазину в соціальних мережах, на порталах для відгуків, своїх особистих сторінках. Скрупульозно відстежуйте кожен відгук, як позитивний, так і негативний. Негативних завжди буде більше. Така людська сутність – подякує за відмінний сервіс не кожен, а висловити обурення – готові абсолютно всі. Якщо ви отримали негативний коментар, перш за все, вибачтесь, потім покажіть, що ви зацікавилися і запропонуйте свій варіант вирішення проблеми. Ніколи не ігноруйте та не видаляйте погані відгуки, не опускайтеся до чварів і відповідних «ляпасів».
- Запитуйте самі зворотний зв’язок. Немає нічого простішого, ніж прямо запитати, чи подобається клієнтам обслуговування, і якщо немає – їх побажання щодо поліпшення. Так ви зможете зібрати доступні конструктивні пропозиції, зміцнити свій авторитет, заслуживши імідж порядної, готової до спілкування організації. Це так просто, але з якихось причин не всі власники торговельних онлайн-майданчиків так чинять.
- Робіть все для перевищення очікування. Найбільш складний принцип. Уявіть себе на місці покупця, він вибрав необхідну річ, замовив її, зробив необхідну оплату і чекає-не дочекається свою посилку. Здивуйте його! Вкладіть листівку з теплими побажаннями, невеликий презент, барвисто упакуйте. Так це витратно, але емоції замовника та наступні за ними позитивні відгуки того варті.
- Стимулюйте потенційних покупців. Створіть свою програму лояльності та заохочуйте вірних клієнтів. Відмінно при цьому працюють карти знижок, як в офлайн-магазинах VIP-карти для особливих покупців. Запрошуйте їх на свої заходи, надайте доступ до конфіденційної інформації – все можливе і неможливе, дайте людині відчути свою значимість.
Все це непогано, якщо ваша клієнтура – люди розсудливі та охоче приймають всі ваші старання. Але як бути, якщо ви зустріли неадекватну особу, як її добре обслужити? Розглянемо деякі різновиди неприємних покупців і розберемося, як з ним поводитися.
Типи важких покупців
- Незнайка
«Не знаю сам, чого хочу», – заявляє він. Всі пропозиції вашого менеджера йому не підходять. Що саме йому потрібно, сам не усвідомлює.
Як з таким спілкуватися?
- Постарайтеся встановити хоча б приблизну категорію продукції, ціновий діапазон;
- Поступово рекомендуйте все нові і нові товарні позиції;
- Дуже детально розписуйте властивості, особливості і характеристики товару, намагаючись «зачепити» і зробити вибір;
- Запасіться терпінням;
- Коли покупець вибере необхідний товар, уточніть, чи впевнений він у своєму рішенні. Краще це зробити письмово, щоб було чим «прикритися» в разі відмови, що придбав щось не те.
- Всезнайка
З такими все інакше, вони краще ваших консультантів поінформовані про властивості продукту, або впевнені, що це так. Обслуговуючих їх менеджерів не сприймають всерйоз.
Що робити у цій ситуації?
- Тільки фактами, а не емоціями. Продемонструйте всезнайкам свої знання про даний товар, і він почне вас поважати, звісно не визнаючи цього;
- Надавайте будь-які відомості: експертні висновки, результати досліджень, статистику та ін.;
- Не поспішайте відповідати, краще все продумайте і підготуйтеся, вб’єте Усезнайку своєю обізнаністю.
- Хам
Найогидніший тип – вони некоректно розмовляють з продавцями магазинів, офіціантами ресторанів, зриваються на обслуговуючому персоналі. Онлайн-консультант для нього теж ніхто, адже хам, як правило, не церемониться ні з ким.
Як з такими працювати?
- Не опускайтеся до відповідних сперечань, будьте бездоганно ввічливі;
- Демонструйте позитивні сторони товару, вигідні для покупця – це знизить рівень агресії;
- В особливо непростих ситуаціях порадьтеся з власником інтернет-магазину, якщо хамство виходить за всі рамки, краще позбутися такого клієнта.
- Ображений
Згадайте анекдот про качку. Кволій худій качечки хотілося полетіти з лебединою зграєю у теплі краї, лебеді погодилися взяти її з собою, але качка постійно шукала відмовки. Постарайтеся, знайдіть анекдот в Інтернеті та дізнаєтеся фінал цієї історії. Ображені покупці іноді є прообразом таких качок. Діалог з ними, як правило, відбувається наступним чином:
- Ой, у вас ціни дуже завищені.
- Ні, середньоринкові (називає цифри по ринку).
- Ну да, все одно дорогувато, хочете здерти з людей побільше?
- Ой, ну напевно це китайське виробництво?
- Ні, ми реалізуємо продукцію європейських брендів (надає сертифікати якості).
- Не вірю, обманюєте, суцільний Китай.
Ну і так далі.
Як з подібними знайти спільну мову?
- Багаторазово доводьте;
- Будьте терплячі, пояснюйте, що клієнта ніхто не обманює;
- Пропонуйте знижки і бонуси – подібним покупцям це подобається.
Як перевіряється рівень сервісу?
Перш за все, визначитеся з критеріями, за якими будете робити оцінку обслуговування: ввічливість, культура спілкування, робота із незадоволеними клієнтами, уточнення потреб покупця, інформованість в характеристиках продукції, пропозиція багатьох варіантів та ін. Потім підберіть метод перевірки.
- Вивчити статистичні дані
Все в цифрах: виконання плану продажів, ступінь конверсії, число відвідувачів, які покидають сайт інтернет-магазину на першій хвилині, відсоток відмов від замовлених товарів тощо. Якщо показники досить насторожують – час для детальних проробок.
- Організувати опитування серед своїх покупців
Прямо запитаєте, чи влаштовує їх рівень обслуговування. Якщо так – нехай назвуть конкретного менеджера, заохочуйте його. Якщо немає – встановіть конкретні випадки, запропонуйте свої дії щодо поліпшення.
- Послати таємного клієнта
Прикиньтеся покупцем або попросіть кого-небудь зі своїх знайомих, задайте провокаційні питання та дивіться, як ваш працівник вирішить проблему, що виникла. Все підсумуйте та опрацюйте слабкі ланки. Ніколи не влаштовуйте розглядів на публіці.
- Влаштувати тестування
Існують різні тести, що дозволяють оцінити комунікативні навички. У своїй більшості – це проектні техніки – дослідження за допомогою зображень, описів ситуацій. Такий прийом дає можливість визначити ознаки професійного вигорання, проблеми працівника в сім’ї, його слабкі сторони. Це можна відкоригувати самому або скористатися допомогою психолога.
- Прослухати в записі розмови по телефону, переглянути спілкування в чаті
Практично всі сервіси зворотного зв’язку надають послуги розшифрування дзвінків та діалогів. Іншими словами, кожна розмова прийде вам на електронку, ви зможете її послухати і зробити висновки.
У будь-якому випадку, спочатку необхідно зробити гарне обслуговування першочерговим завданням вашого віртуального магазину, і тільки після цього перевіряти своїх співробітників.
Схожі статті
Мобільний додаток для інтернет-магазину: всім необхідно витрачатися?
Подібні додатки частіше за інших задіють сервіси доставки, мережі швидкого харчування, ріелтерські контори, будівельно-ремонтні організації та ін. Іноді створення персональних
Читати далі…
Спілкування з клієнтами інтернет-магазину: найбільш поширені та додаткові способи
Традиційні дзвінки клієнтам або за допомогою месенджера? Листи в чаті або на e-mail? Задіяти «телеграм» або на час від нього
Читати далі…
Як визначити актуальність web-сайту інтернет-магазину?
Ця інформація буде корисною тим, хто створював свій онлайн-магазин дуже давно та не адаптував web-дизайн ресурсу під сьогоднішні реалії. Або
Читати далі…
Найважливіші особливості корпоративної культури онлайн-магазину
Коли всю команду інтернет-магазину об’єднує єдина місія, працівники пропагують однакові цінності, дотримуються загальні правила, їм не варто боятися ні криз,
Читати далі…
Перетворюємо випадкових клієнтів онлайн-магазину в постійних
Ви власник інтернет-магазину. Web-сайт створений, персонал укомплектований, продукція чекає покупців на складі, онлайн-користувачі здійснюють замовлення. Здається, ви всім задоволені, але
Читати далі…
Найчастіші відвідувачі онлайн-магазинів: чоловіки чи жінки?
Хто більше любить віртуальний шопінг? Звичайно ж, жінки, скажете ви. Але все ж цікаво, чоловіки теж любителі інтернет-магазинів? Давайте розбиратися,
Читати далі…