Відкриваємо віртуальний магазин парфумерії та косметики
Спробуйте подумки перенестися у казкове б’юті-царство, де править балом краса. Це не жарт: будемо розбиратися в питаннях продажу косметичних засобів у мережі Інтернет.
Опрацюємо специфіку бізнесу
Принципи сучасного ринку
Незалежно від нестабільності політичної ситуації, економічних криз сьогодні косметику купують, і будуть купувати завжди. Представниці прекрасної статі бажають виглядати бездоганно і постійно притягувати погляди чоловіків – про це потрібно пам’ятати. А, отже, кошти на косметику та парфумерію вони знайдуть в будь-якому випадку. Є жінки, які заощаджують на харчуванні, але без хорошого макіяжу на людях не з’являться.
Таким чином, вся продукція б’юті-індустрії має великий купівельний попит. При цьому в неї високий оборот. Навіть якщо зробити найнижчу націнку, ви завжди будете у виграші та отримаєте дохід завдяки швидкому товарообігу.
Головні тенденції
Якщо судити з назви, то це саме косметика і парфумерія. Косметичні засоби поділяються на доглядні: маски, крема, шампуні, бальзами, декоративні – пудри, помади, туші, парфумерні – на елітні парфуми, бренди простіше, репліки відомих ароматів.
Як вести бізнес: деякі моделі
Ви – виробник. Самі займаєтеся виробництвом косметичних препаратів: маєте підприємство з випуску мас-маркету, невеликий цех або виготовляєте туш у домашніх умовах. При будь-якому розкладі це спрощує проблему створення онлайн-магазину: вам не потрібно підтримувати зв’язок з постачальниками і безпосередньо залежати від їх поставок. Ви самі визначаєте потреби ринку і впроваджуєте нововведення. Коротше кажучи, це виключно ваш бізнес.
Ви – посередник. Чи працюєте за традиційним принципом торгових онлайн-майданчиків: договір з постачальником, закупівля продукції, оформлення свого web-сайту. У такому випадку, ви не витрачає на виготовлення, придбання сировини та необхідного обладнання.
Ви – дропшипер. Навіть не розробляєте свій портал і не купуєте продукцію, не те що займаєтеся виготовленням. Ви організатор співпраці постачальників, власників інших онлайн-магазинів і покупців. Здійснюється це таким чином: ви пропонуєте свої послуги постачальникам, у разі їх згоди, створюєте сторінку або групу в соціальних мережах, де публікуєте фотографії товарних позицій, пишете вартість та починаєте спілкування з потенційними покупцями. Якщо вони побажають що-небудь замовити, ви просто даєте їм реквізити постачальника, в цьому і полягає ваша робота.
За сприяння, підтримання зв’язків та стимулювання до скоєння придбання вам платять певний відсоток.
Цільова аудиторія
Звісно, це дівчатка-підлітки, молоді дівчата, жінки старшого віку та навіть дами солідного віку. Всі вони хочуть бути доглянутими і привабливими. Важливо не залишати без уваги особливості жіночої психології. Вони, як правило, роблять покупки необдумано: просто тому, що штучка сподобалася барвистою упаковкою або колега розповіла про магічний засіб: як не купити. Обираючи товар, слабка стать спирається найчастіше на емоції, а не на логічне мислення. Значить потрібно зосередитися на емоційному описі виробу. Для жінок характерно прислухатися до думки подруг та знайомих. Порада відомої кінозірки або професійного косметолога може переважити чашу терезів на користь покупки. Відгуки інших клієнток – теж важлива обставина: збирайте їх та публікуйте на своєму інтернет-ресурсі.
Суперники
Їх дійсно велика безліч. На ринку присутні тисячі просунутих онлайн-магазинів, що пропонують середню вартість, акції, знижки. Щоб не втратити себе на їх фоні потрібно підібрати вузьку нішу на ринку косметичних засобів. Наприклад, препарати на натуральній основі, косметика з морських водоростей, крема для догляду за рубцями, тату і т.д. Це допоможе вистояти в конкурентному середовищі, зміцнити свої позиції і швидко знайти свою аудиторію.
Розробляємо онлайн-магазин косметики
Товарний асортимент
Як вже було сказано раніше, головні тенденції – доглядні та декоративні косметичні засоби, все для обличчя і тіла, парфуми, аксесуари – наприклад, манікюрні набори, макіяжні пензлики і спонжі, дзеркальця. Не варто забувати і про чоловічу косметику – не виняток, що якась дівчина чи жінка вирішить порадувати свого коханого та разом з помадою або пудрою для себе придбає що-небудь і для нього. Косметика для дітей – також безпрограшний варіант, сьогодні є безліч препаратів саме для дитячої шкіри.
Важко припустити, якою саме категорією зацікавляться ваші клієнти: Жінки однаково віддають перевагу і гарним парфумам, і нічним кремам для обличчя. Не забувайте про банні приладдя: зубні щітки, мочалки, ароматні масла, піна для ванн – все, що можна зустріти в будь-якій жіночій ванній кімнаті.
Професійна косметика – ще одне з актуальних сьогодні напрямків. Її зазвичай купують працівники б’юті-індустрії. Сьогодні досить популярною є послуга «Манікюр та педикюр вдома», багато дівчат навчаються майстерності перукаря і візажиста, отже, купують необхідні для своєї діяльності засоби.
Постачальники
Це можуть бути, як вітчизняні, так і іноземні виробники. Наповнюйте асортимент свого віртуального магазину, як продукцією популярних брендів, так і товарами маловідомих виробників. На кожен товар є свій покупець, і може бути, ви будете першовідкривачем «справжньої перлини».
Не нехтуйте продукцією з Китаю: сьогодні багато хто купує косметику на відомих торгових платформах, наприклад, AliExpress. У першу чергу, це знамениті засоби з екстрактами равликів, чорні маски для обличчя та ін.
Звертайте увагу, щоб всі товари були сертифіковані, супроводжувалися відповідними документами. В іншому випадку, ви ризикуєте отримати чималий штраф.
Співробітники онлайн-магазину
Якщо виходити з мінімуму – весь ваш персонал – це ви, в одній особі і директор, і онлайн-консультант, і продавець, і кур’єр. Вам необхідно знати всі нюанси та при необхідності надавати грамотну консультацію.
Оплата і доставка
Це пункт майже не відрізняється від аналогічних в інших сферах бізнесу. Забезпечте можливість різних форм оплати та видів доставки для задоволення потреб усіх категорій своїх клієнтів.
Розкручуємо онлайн-магазин косметики
Структура ресурсу
У черговий раз згадайте свою цільову аудиторію, і уявіть себе на її місці, чим би ви зацікавилися? Безперечно, спочатку дізнатися про те, що є у вашому інтернет-магазині. Для цього створіть нескладну, зручну і зрозумілу структуру web-сайту. Всю продукцію розбийте на розділи: все для лиця, догляд за шкірою голови і волосся, декоративні косметичні засоби, витратні елементи.
Безліч торгових онлайн-майданчиків розробляють більш цікаву структуру, де особливе місце займають помади, тіні, пудри та креми.
Ще жінок дуже цікавлять новинки вашого асортименту. Ми рекомендуємо зробити окрему категорію для нових надходжень. Для цього вам слід промоніторити трендові блоги, вчасно дізнаватися про новинки ринку та швидко їх замовляти у виробників.
Ще одне питання, яке цікавить дівчат – а можна придбати зі знижкою? Більшість власників інтернет-магазинів формують колекції акційних товарів в окремий розділ. Обов’язково організовуйте розпродажі напередодні свят.
Небайдуже представницям прекрасної половини людства і таке питання – як створити макіяж, точно такий, як у дівчини з обкладинки модного журналу? У таких випадках просто не обійтися без відеоблогу: короткі відео про способи нанесення макіяжу, масажу та інших премудростях, які можна продемонструвати наочно.
Публікації з новинами в індустрії краси непогано працює серед жіночої цільової аудиторії. Тематичні матеріали в трендових блогах відомих ЗМІ читають багато наших співвітчизниць. Головне, не перестарайтеся, не копіюйте все підряд з Інтернету, а пишіть тексти з «родзинкою» – безглузде дублювання одних і тих же статей нікого не приваблює.
І наостанок, а що думають про ваші товари інші покупниці? Задовольнити жіночу цікавість можна за допомогою відгуків інших людей, збирайте їх, розміщуйте безпосередньо під карткою товару. Так, клієнтка, відразу дізнається всю необхідну інформацію.
Солідні торгові платформи
Щоб відокремитися від своїх суперників та не дозволити їм себе з’їсти – необхідно розміщуватися на маркетплейсах або великих торгових платформах. Сутність цього прийому в тому, що ви платите агрегатору конкретні гроші та картки товарів виникають на порталі-зібранні з мільйонами відвідувачів. Звісно, що таким способом ви привернете трафік на свій ресурс і отримаєте нових покупців.
Рекламування віртуального магазину косметики
Рекламу таких торгових майданчиків доцільніше здійснювати на жіночих web-сайтах і пабліках. Встановіть партнерство з модними інтернет-журналами, домовтеся про проведення піар-кампанії. Це може бути текст інформаційного або рекламного характеру з посиланням на ваш інтернет-магазин, рекламний банер, спільне опитування та ін.
«Погуляйте» в соціальних мережах. Їх основна аудиторія – жінки. Особливо це помітно в «Вконтакті», Фейсбуці, Інстаграмі. Розробіть бізнес-сторінку та організуйте групу, розміщуйте там посилання на товарні позиції, публікуйте цікаві матеріали, спілкуйтеся з людьми. Створіть таргетинг у тематичних жіночих групах і пабліках майстрів б’юті-індустрії.
Зареєструйтеся та постійно відвідуйте жіночі форуми, інформуйте про свою торгову площадку. Головне, не забувати, що просто давати посилання безглуздо – клієнтура сьогодні хитра і швидко зрозуміє вашу ненав’язливу рекламу. Навчайтеся майстерно «впихати» посилання в діалог, говоріть на інші теми з метою завоювання довіри інших учасників.
Звертайтеся до б’юті-блогерів. За певну плату вашу продукцію прорекламує будь-яка знаменитість. Сьогодні все можна купити, в тому числі і рекламу косметики. Замовте, як рекламний пост, так природну рекламу – їй довіряють більше.
Бувайте в офлайні. Не виключено, що основну частину своєї продукції ви продаєте в своєму регіоні. Дозвольте людям дізнатися про вас. Опублікуйте рекламу в групах і спільнотах свого міста, налаштуйте гарні відносини з офлайн-магазинами, проведіть спільну акцію, організовуйте майстер-класи та різноманітні заходи. Навіть найпростіші прийоми – рекламні банери, листівки, статті в місцевих ЗМІ – відмінно працюють!
Якщо ваша діяльність поширюється на територію нашої країни, краще застосувати контекстну рекламу. Завдяки цьому посилання на ваш портал перебуватимуть на перших позиціях пошукових систем – буде видно великому числу користувачів, а отже, трафік на ваш web-сайт значно зросте.
Підводячи підсумки, можна сказати, що нічого «незрозумілого» в косметичній й парфумерній ніші немає. Треба лише вміти працювати з жіночою цільовою аудиторією, розуміти її інтереси, передбачати слабкі сторони.
Схожі статті
22 явні та неявні причини відсутності продажів вашого інтернет-магазину: приклади і способи вирішення проблем
Ви не розумієте, чому відсутні продажі? Скористайтеся рекомендаціями фахівців, у них вкладено величезний досвід і велике число напрацювань в e-commerce.
Читати далі…
Структуруйте свій інтернет-магазин грамотно – розподіляйте продукцію по групах
Розробка результативного віртуального магазину вимагає чіткого розуміння функціонування пошукових систем, способів пошуку користувачами потрібних товарів і послуг, методів залучення найбільшої
Читати далі…
Як правильно фотографувати продукцію для онлайн-магазину?
Люди сподіваються, що комерційні онлайн-пропозиції абсолютно відповідають дійсності. Якщо в традиційному супермаркеті можна особисто оглянути й помацати необхідний товар, то
Читати далі…
Як залучити трафік на сайт
Будь який онлайн-магазин залишиться «бездиханним», якщо його web-сайт буде не відвідуваним користувачами. Навіть при наявності величезного вибору товарів, високої якості
Читати далі…
ЯК ПРАЦЮВАТИ З КИТАЙСЬКИМИ ПОСТАЧАЛЬНИКАМИ?
Усе частіше підприємці намагаються здійснювати закупівлі товарів у постачальників з Китаю. Як уникнути складнощів перекладу, навчитися поважати культуру народу іншої
Читати далі…
Огляд найпопулярніших бізнес-книг за 2018-2019 рік
Багатьом, напевно, знайомі всесвітньо відомі бестселери, праці найбільших фінансистів, оповідання про розвиток великих холдингів. Щорічно великими тиражами виходять нові серії
Читати далі…