ЯК ПРАЦЮВАТИ З КИТАЙСЬКИМИ ПОСТАЧАЛЬНИКАМИ?

Главная » Маркетинг, Статті » ЯК ПРАЦЮВАТИ З КИТАЙСЬКИМИ ПОСТАЧАЛЬНИКАМИ?

Усе частіше підприємці намагаються здійснювати закупівлі товарів у постачальників з Китаю. Як уникнути складнощів перекладу, навчитися поважати культуру народу іншої країни та заробити непоганий імідж своєї компанії?

Чи потрібно співпрацювати з китайцями?

Якщо ви задавалися таким питанням – значить, ще не маєте досвіду співпраці з постачальниками з Піднебесної. 

Дешевизна продукції

Китай відомий великою кількістю, як великих промислових підприємств, так і маленьких цехів, де цілодобово працюють китайці-трудоголіки. Природно, що без всіляких націнок собівартість вироблених там товарів буде дуже низькою. У подальшому вона зросте в рази: розмитнення та доставка в роздрібну мережу. І лише там, в Китаї, усвідомлюєш реальну ціну речей.

Дешевизна продукції
Дешевизна продукції

Велика кількість асортименту

Виробники з Піднебесної не тільки стежать за всіма тенденціями модної індустрії, а й самі їх розробляють. Китайці виготовляють практично все, у тому числі й продукцію, яка потрапить на наш вітчизняний ринок ще не скоро. Тому є можливість знайти «перлину» в морі.

.

Велика кількість асортименту
Велика кількість асортименту

Висока якість

Пройшли часи, коли напис «Made in China» означала яскраву дрібничку з пластмаси, що пахне хімією. Якщо не поскупитися і не закуповувати партії виробів за надто низької вартості, то можна отримати продукцію високої якості.

Висока якість
Висока якість

Хто ж вони, китайці?

Щоб увійти у довіру до мешканців Піднебесної, потрібно хоча б трохи знати їх характер. Це дозволить краще пізнати психологію ваших постачальників, зрозуміти, що вони за люди, які в них цінності у відношенні до своєї роботи.

  1. Китайці – неперевершені трудоголіки, які працюють цілодобово на благо своєї країни. Від своїх партнерів вони вимагають того ж. Тому, якщо ви непунктуальний ледар – терміново змінюйте своє ставлення до роботи.
  2. Думка громадськості ставиться вище особистого. Для китайців основні поняття в житті – це сім’я, робочий колектив, фабрика, де вони працюють. Тому на переговорах та при укладенні договору з юридичними особами з Піднебесної, вам ніколи не варто нехтувати інтересами організації в цілому.
  3. Китайці врівноважені, недовірливі, уникають крайнощів. Якщо доведеться вибирати між ризикованою операцією і стабільністю, то 99% – ймовірність того, що вони віддадуть перевагу другому варіанту. Наші співвітчизники – народ більш імпульсивний, як у повсякденному житті, так і в бізнесі, дуже часто ними керують емоції. Співпрацюючи з китайцями, намагайтеся бути максимально терплячими та врівноваженими.
  4. Китайцям не властиво відмовляти. Тому, якщо ваша пропозиція їм не цікава, вони вигадають сотню причин, щоб відкласти зустріч, будуть пропонувати компромісний варіант, але навряд чи скажуть прямо слово «ні». Через такий підхід рішення бізнес-питань затягується на невстановлений термін.
  5. Мешканці Піднебесної дуже стримані й сором’язливі, не схильні до вираження своїх почуттів. Якщо після розповіді вами «забійного» анекдоту ніхто не сміється – це в порядку речей, китайці оцінили гумор без прояву емоцій.
  6. Мешканцям Китаю, незвичне заохочення. Не варто дивуватися, якщо на вашу похвалу про відмінну роботу вони збентежаться і дадуть відповідь, що можна було зробити і краще. А якщо ви хочете подарувати китайському партнеру невеликий презент – запропонуйте його кілька разів, адже відразу взяти подарунок, у них вважається проявом жадібності.

    Хто ж вони, китайці?
    Хто ж вони, китайці?

Правила спілкування з постачальниками із Китаю

Не звертайтесь до них просто по імені – це буде розцінено, як панібратство та неповага. Можна назвати китайця по прізвищу та імені і тільки в такій послідовності, а ще краще, якщо назвете його посаду.

Ніколи не скаржтеся китайцеві на свою роботу. Чи не розпитуйте про його керівництво, заробітної плати, відносинах між співробітниками. Керівник для них – це недоторканне, його не можна обговорювати, колеги – по суті, ще одна сім’я. Це саме можна сказати й щодо політики: мешканці Піднебесної – справжні патріоти та не стерплять іронії щодо їх державного устрою.

Найбільше припаде до душі вашим китайським партнерам бесіди про культуру їх народу, місцеві звичаї, традиції, національну кухню. Спілкуйтеся щиро – підлабузництво і фальш вони розпізнають миттєво.

Не поспішайте радіти, якщо китайці охоче погоджуються на вашу пропозицію. Це ще не перемога, адже китайському партнеру непросто вам відмовити, він швидше погодиться, а потім подумає, як обійти цю угоду. Якщо вам відповіли, що над цим потрібно подумати – чекайте відмови.

Підлаштуйтеся під іноземний менталітет, не відповідайте різко навіть, якщо їх пропозиція вам не сподобалося, м’яко скажіть, що потрібно порадитися з партнерами та все ретельно проаналізувати. Будьте впевнені, вони зрозуміють ваш натяк.

Укладайте угоди та договори тільки в письмовому вигляді. Усні обіцянки не варті зовсім нічого, а листи та ділові папери китайці дуже поважають.

Реєструйтеся в соціальних мережах Китаю – QQ і WeChat, підтримуйте з постачальниками прямий зв’язок. Так буде значно швидше, ніж через e-mail.

Похвала для китайцев

Частіше хваліть китайців і говоріть їм компліменти, на Сході це люблять. Приймайте їх правила гри, дозволяйте хвалити вас і відповідайте тим же.

Не проявляйте дуже яскраво свої емоції. Китайці вже мають досвід співпраці з нашими співгромадянами, знайомі з нашою культурою та гостинністю. Але, тим не менш, не нав’язуйте свою привітність, на деякий час заспокійте свій запал.

Не одягайтеся надто зухвало. Звичайно, агрегатор AliExpress пропонує речі самих непередбачуваних моделей і забарвлень, але виготовляються вони на експорт – китайці ніколи не одягнуться в подібне, особливо для бізнес-переговорів. Обирайте скромний та стриманий одяг – не затерті футболки та рвані джинси – тільки штани і сорочка.

Работа с Китаем

Як же працювати з партнерами із Китаю?

Етап перший. Вибір бізнес-ніші на ринку

Взуття та одяг, побутова техніка, товари для дітей – все на ваш розсуд. Проаналізуйте потребу в цій продукції. Може ви зацікавитесь товарами, яких ще немає на вітчизняному ринку, тоді будете «першопрохідцем».

 

Етап перший. Вибір бізнес-ніші на ринку
Етап перший. Вибір бізнес-ніші на ринку

Варіантів безліч, як і ймовірність потрапити на шахраїв. Промоніторте ринок партнерів, підшукайте посередників, скористайтеся «сарафанним радіо», «прогуляйтеся» за китайськими торговим інтернет-майданчикам та починайте спілкуватися. Сміливці можуть поїхати у Китай або відвідати офлайн-заходи: форуми, зустрічі, виставки тощо, де можливі безпосередні знайомства в живу з майбутніми постачальниками і реальне оцінювання продукції, а не з фото.

Рекомендація: звертайте увагу на обсяги можливих поставок. Великий і середній бізнес завжди безпечніше. Ризик бути обманутим зводиться до мінімуму, є можливість оптових придбань, але при цьому вартість товару вища і терміни доставки можуть затягуватися. Дрібні підприємці, як правило, не укладають договорів, працюють під чесне слово і продають невеликі партії. Краще вибрати золоту середину для взаємовигідного співробітництва.

Етап третій. Безпосередня зустріч

Сучасні технології дозволяють сьогодні забезпечити онлайн-співпрацю, але з найперспективнішими партнерами краще організувати особисту зустріч. Восьмигодинний авіа-переліт – і ви у Піднебесній. Безпосередній контакт допоможе обом сторонам переконатися у серйозності угоди, особисто оцінити перспективи електронної комерції, підписати договори, обговорити подальшу роботу.

Етап четвертий. Здійснюємо угоду

Обов’язково опрацювати наступні моменти:

  • Терміни виготовлення і доставки;
  • Можливість повернення продукції;
  • Наявність у партнера ліцензії на торгівлю.

Етап п’ятий. Поставка товару

Одні з найбільш нудних та неприємних етапів, без яких неможливо працювати. Ви зіткнетеся з організацією транспортування товарів – великими або невеликими партіями. Вам доведеться грамотно оформити розмитнення вантажу, доставити його на свій склад. Не забувайте про те, що якщо у постачальника відсутня ліцензія на торгівлю, ви не зможете розмитнити товар. При розмитненні вантажу вам доведеться оплатити митний збір та оформити декларацію. Її можна надати особисто або за допомогою представника митниці, не відволікаючись на сторонні справи.

Етап п'ятий. Поставка товару.
Етап п’ятий. Поставка товару.

Договір підписаний, замовлення зроблено, товар отримано – а він нікудишній!

Що робити у цій ситуації? Якщо якість виробів вам не підходить, оформлюйте повернення. Слід позначити такий пункт при складанні договору, щоб уникнути неприємних нюансів, тоді повернення продукції призвести буде нескладно.

При будь-якому розкладі, вам потрібно оформити таку документацію:

  • Акт-претензію до якості виробів з викладенням причин повернення;
  • Товарні накладні на транспортування вантажу;
  • Акт прийому-передачі товару.

Великі китайські виробники мають своїх представників у нашій країні, з якими простіше вирішити питання повернення. Співпрацюючи з дрібним бізнесом, шанси повернути свої гроші за бракований товар практично рівні нулю.

Як визначити афериста?

Як не сумно, але це факт, що в будь-якому бізнесі трапляються нечесні партнери і серед китайських постачальників вони теж не рідкість. Основними схемами шахрайств вважаються:

  • Фірми-одноденки, що закриваються відразу, як тільки отримали гроші від замовника. Уникнути подібних можна лише шляхом скрупульозної перевірки документів.
  • Збільшення вартості після отримання передоплати. Дуже часто власники інтернет-магазинів вносили гроші наперед, після чого їх починали годувати жирною китайською локшиною: подорожчали витратні матеріали, відповідно вартість товару зросла. Не бажаєте оплачувати – отримаєте неякісний продукт. Звичайно, ви відчуєте себе обманутим. Із цієї причини краще співпрацювати виключно з перевіреними фірмами.
  • Зростання цін наступних закупівель. Перша угода пройшла успішно: ви реалізували китайський товар, отримали дохід і природно бажаєте далі працювати з цим партнером. Він же, розуміючи, що ви потрапили на гачок, збільшує вартість продукції. Так трапляється часто, коли початкова ціна була дуже низькою, і замовник просто не міг відмовитися. Як бути? Не вірте сумнівній дешевизні, моніторте пропозиції різних постачальників, шукайте найвигідніше співвідношення ціна / якість.
  • Прибула другосортна продукція. Як правило, це трапляється, якщо замовник не бачить товар на власні очі й підтримує зв’язок тільки через Інтернет. Тримайте вушка на маківці, довіряйте, але перевіряйте!
  • Шахрайство з договорами. Навіть якщо ви особисто відвідайте Піднебесну та переконаєтеся у якості виробів, ймовірність обману все ж залишається. Трапляється, що в договорі прописано зовсім не те, що було обіцяно на словах. Наприклад, китайці обіцяли продати якісне взуття з натуральних матеріалів, представили зразки, але в підсумку, покупець отримав дешеві гумові кеди. На китайській митниці продукція була задекларована, як недорогі товари широкого споживання, а за угодою після того, як вантаж перетнув кордон Китаю, за нього повністю відповідає покупець. Мало вичитали договір, не перевірили перед підписанням і безліч подібних неприємностей.

 

Як визначити афериста?
Як визначити афериста?

У цілому, співпраця з постачальниками з Китаю практично не відрізняється від партнерства з представниками інших країн. У будь-якому випадку потрібно скрупульозно вивчати ринок. Завжди особисто тестувати якість, а не вірити солоденьким обіцянкам. Скрізь є аферисти. Необхідно тільки враховувати менталітет місцевого народу та поважати його культуру.

Please follow and like us:
Коллектив сайта

Коллектив сайта

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (1 оценок, среднее: 5.00 из 5)
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.
Трафик на сайт

Як залучити трафік на сайт

Будь який онлайн-магазин залишиться «бездиханним», якщо його web-сайт буде не відвідуваним користувачами. Навіть при наявності величезного вибору товарів, високої якості
Читати далі…

Відкриваємо віртуальний магазин парфумерії та косметики

Спробуйте подумки перенестися у казкове б’юті-царство, де править балом краса. Це не жарт: будемо розбиратися в питаннях продажу косметичних засобів
Читати далі…

22 явні та неявні причини відсутності продажів вашого інтернет-магазину: приклади і способи вирішення проблем

Ви не розумієте, чому відсутні продажі? Скористайтеся рекомендаціями фахівців, у них вкладено величезний досвід і велике число напрацювань в e-commerce.
Читати далі…

Огляд найпопулярніших бізнес-книг за 2018-2019 рік

Багатьом, напевно, знайомі всесвітньо відомі бестселери, праці найбільших фінансистів, оповідання про розвиток великих холдингів. Щорічно великими тиражами виходять нові серії
Читати далі…

У чому користь блогу для інтернет-магазину

Досвідчені власники інтернет-магазинів розуміють, для чого необхідний діалог з потенційними клієнтами, тому постійно співпрацюють з копірайтерами і розміщують інформаційні тексти
Читати далі…

Вплив сарафанного радіо на розвиток інтернет-магазину

Сьогодні багато початківців і досвідчених бізнесменів при просування власного інтернет-магазину використовують найрізноманітніші способи, починаючи від різних методів маркетингу та закінчуючи
Читати далі…

Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА:

ДО


Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.