Структуруйте свій інтернет-магазин грамотно – розподіляйте продукцію по групах

Главная » SEO, Маркетинг, Статті » Структуруйте свій інтернет-магазин грамотно – розподіляйте продукцію по групах

Розробка результативного віртуального магазину вимагає чіткого розуміння функціонування пошукових систем, способів пошуку користувачами потрібних товарів і послуг, методів залучення найбільшої уваги до вашого інтернет-ресурсу.

Сутність структурування товарів

Один з найважливіших моментів – правильне структурування каталогу товарних позицій. Структура web-сайту будь-якого інтернет-магазину – це спеціальна система взаємного розташування web-сторінок та розділів, їх логічний взаємозв’язок. Від її продуманості залежить вільне пересування користувача по інтернет-ресурсу. При систематизації онлайн-каталогу слід покладатися не на своє суб’єктивне бажання розмістити продукцію в певному порядку, а на серйозну логіку, що враховує особливості пошуку в мережі Інтернет. Зробити помилку в цьому процесі, означає втратити більшу частину постійних клієнтів, які просто не знайдуть вашу торговельну площадку в глобальній мережі.

Створювати таку систему бажано ще на стадії проектування web-сайту. В іншому випадку пізніше доведеться виправляти помилки, а це тягне за собою втрату часу, коштів і може мати непередбачені труднощі при наповненні онлайн-каталогу товарними позиціями. І якщо ви починаючий підприємець з мінімальним бюджетом, то важливіше для вас буде не дизайн сайту, а його функціональність.

Основні помилки при формуванні структури

Структурування товарів в інтернет магазині

Більшість веб-розробників допускають одну й ту саму помилку, не розглядають створювану систему очима покупця. Вони завантажують предмети в тому вигляді, в якому вони прийшли від постачальника, повторюючи його структуру, в окремих випадках користуються складською систематизацією.

Зразок не найкращої системи в зоомагазині:

Помилки структурування товарів в інтернет магазині

Спочатку, здається, що всі групи товарів розміщені логічно. Але потенційний клієнт є власником якоїсь домашньої тварини. Уявіть собі господаря акваріумних рибок, який вирішив придбати тут необхідний корм. Натиснувши на кнопку «Корми», він потрапляє в розділ, де їжа для всіх видів тварин знаходиться упереміш. Підібрати в цьому «вінегреті» необхідний продукт дуже складно. З огляду на такий нюанс, систему товарних категорій слід змінити:

Втім, зайшовши на сайт великих віртуальних зоомагазинів, можна побачити саме таку систематизацію:

Приклад структурування товарів в інтернет магазині

Приклад структурування товарів в інтернет магазині

Іноді важливо поставити себе на місце вашого покупця, зрозуміти його логіку пошуку продуктів/послуг і розмістити вироби в інтернет-магазині максимально зручно.

Інструменти для формування структури

Основна мета систематизації – оперативно націлити покупця в каталозі, щоб він без зусиль зміг вибрати відповідну річ з урахуванням своїх вимог та побажань, і порівняти її з іншими. Розрізняють два інструменти для компонування структури: категорії та фільтр.

Категорії і підкатегорії

Вони складають основу або каркас всього інет-магазину, саме їхні клієнти бачать в основному меню.

Розподіляти товари за категоріями слід з усією відповідальністю. Так як зміна структури на web-сайті, що має свій трафік, може спричинити за собою купу неприємних моментів. У зв’язку з цим, розробляючи структуру, основний час слід виділити саме для категорій. Як правило, вони поділяються на три типи щодо:

  • Виду;
  • Призначенню:
  • Торговим маркам.

Вид продукту, наприклад, для магазину зоотоварів – корми, вітаміни, аксесуари; для інтернет-магазину косметики – засоби гігієни, парфумерія, для маркетплейса меблів – всілякі предмети меблювання.

Призначення – навіщо або кому призначається цей товар. Наприклад, для пернатих, для жінок, для спальні, вітальні, дитячої кімнати.

Що значить систематизація щодо торговиих марок, напевно, знає кожен. Але підходить вона, як правило, вузькоспеціалізованим торговим майданчикам. Наприклад, підійде для інтернет-платформи яка продає виключно спортивне взуття, тут доречними будуть категорії з назвами відомих брендів. Якщо магазин спеціалізується на різних товарах, то виробників краще фільтрувати.

Фільтри

Приклад фільтрів в інтернет магазині

Вважається додатковим прийомом у складанні товарних композицій. Він здатний вибудувати вироби всередині категорій в конкретній послідовності і допомогти споживачеві в детальному пошуку необхідного предмета. Щоб користування фільтром було можливим, кожна товарна позиція повинна мати певний параметр для фільтрації.

Так, в інет-магазині побутової техніки для розділу «водонагрівачі» параметри фільтра – обсяг бака, тип ТЕНу, спосіб монтажу, фарбування корпусу та ін. При застосуванні фільтрів, головне, не перевантажувати покупця, дотримуватися певного балансу між достатком і недоліком вибору пропонованих показників. Щоб клієнт зміг знайти те, що шукав і не втомився від надлишку запропонованого асортименту в фільтрі.

Приклад фільтрів в інтернет магазині

При складанні фільтрів кожного виробу додається потрібний параметр, а це займає чимало часу. Тому, відкриваючи свій віртуальний магазинчик, не слід загострювати увагу на фільтрах, їх можна доробити згодом. На початковій стадії слід займатися групуванням продуктів, ретельно все опрацьовуючи.

Методи складання структури

Перший – «запозичити» систему у конкурентів. Обираєте інтернет-магазин з аналогічним асортиментом, краще з ТОП пошукових систем та копіюєте його структуру. Переваги цього методу – швидко, просто, не затратно. Такий прийом підходить бізнесменам, але є у нього і свої недоліки: асортиментний ряд суперника може мати відмінності, також існує ризик повторення його помилок.

Другий – структурування ресурсу на базі семантичного ядра. Переваги: абсолютний збіг із запитами потенційних споживачів. Недоліки: необхідні послуги професійних SЕО-фахівців.

Поради щодо написання структури

Рекомендації фахівців допоможуть уникнути недоліків.

Глибина каталогу

Три рівня: категорія – підкатегорія – підпідкатегорія. Наприклад, для чоловіків – взуття – черевики. При цьому прагніть розташувати товари у двох рівнях, третій підійде лише великим інтернет-маркетам або вузькоспеціалізованим магазинам. Все, що «не влазить» у третій рівень робіть фільтром.

Виключіть порожні категорії

Одна категорія повинна містити 6-7 найменувань, в іншому випадку у клієнта складеться думка про порожній прилавок. Фільтрів такий нюанс не стосується.

Однаковий товар в декількох категоріях

Часом трапляється, що одну й ту ж товарну позицію необхідно занести в дві різні групи. Це нормально. У більшості інтернет-майданчиків навіть величезна структура формується за таким принципом. Так можуть застосовуватися відразу різні види систематизації.

Користуйтеся інтелект-картами

При структуруванні інтернет-магазину можна застосувати Mind-maps – інтелект-карти – практичну, графічну форму представлення задуму, в даному випадку структури. Традиційно її можна намалювати на папері, але спеціальний інтернет-додаток багатьом сподобається більше.

Створення інтелект карт

Ви можете використовувати нижче представлені сервіси для побудови інтелект карт (Mind-maps), або почитати більш детальну про них статтю:

  1. Coogle
  2. Freemind
  3. BubblUs
  4. Xmind
     
Коллектив сайта

Коллектив сайта

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (665 оценок, среднее: 4.60 из 5)
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.

    Схожі статті

    Як правильно фотографувати продукцію для онлайн-магазину?

    Люди сподіваються, що комерційні онлайн-пропозиції абсолютно відповідають дійсності. Якщо в традиційному супермаркеті можна особисто оглянути й помацати необхідний товар, то
    Читати далі…

    Суперництво в онлайн-торгівлі: як обігнати конкурентів?

    Борючись за кожного клієнта, власники віртуальних магазинів замислюються про те, як вистояти в протиборстві з аналогічними торговими майданчиками у своїй
    Читати далі…

    Найчастіші відвідувачі онлайн-магазинів: чоловіки чи жінки?

    Хто більше любить віртуальний шопінг? Звичайно ж, жінки, скажете ви. Але все ж цікаво, чоловіки теж любителі інтернет-магазинів? Давайте розбиратися,
    Читати далі…

    22 явні та неявні причини відсутності продажів вашого інтернет-магазину: приклади і способи вирішення проблем

    Ви не розумієте, чому відсутні продажі? Скористайтеся рекомендаціями фахівців, у них вкладено величезний досвід і велике число напрацювань в e-commerce.
    Читати далі…

    Відкриваємо віртуальний магазин парфумерії та косметики

    Спробуйте подумки перенестися у казкове б’юті-царство, де править балом краса. Це не жарт: будемо розбиратися в питаннях продажу косметичних засобів
    Читати далі…

    Як залучити трафік на сайт

    Будь який онлайн-магазин залишиться «бездиханним», якщо його web-сайт буде не відвідуваним користувачами. Навіть при наявності величезного вибору товарів, високої якості
    Читати далі…

      Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


      ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА:

      ДО


      Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.

      ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ НИЖЧЕ І НАШ МЕНЕДЖЕР ЗВ'ЯЖЕТЬСЯ З ВАМИ