Значення нейромереж в розвитку інтернет-магазину
У недавньому часі одним з маркетингових інструментів стали нейромережі, які більш відомі серед широких мас як штучний інтелект. ІІ використовується сьогодні більшістю великих компаній та інтернет-магазинів для досягнення поставлених цілей. У зв’язку з цим давайте розберемося, як нейромережі можуть впливати на ефективність комерційних web-ресурсів.
Що потрібно знати про нейромережі
Штучний інтелект, або нейромережа, являє собою сукупність нейронів, що утворюють ланцюжок, кожна ланка якої – це елемент, який відповідає за розпізнавання того чи іншого параметра предмета. При цьому всі елементи мережі разом дозволяють штучного інтелекту розпізнавати предмет. Важливо відзначити, що крім роботи за заздалегідь прописаним алгоритмом нейромережа здатна самонавчатися шляхом запам’ятовування попередньої інформації та її аналізу.
На перший погляд може здатися, що розвиток подібного штучного інтелекту не може привести ні до чого хорошого. Однак сьогодні нейромережа успішно використовується людством і допомагає йому в рішенні деяких задач. Яскравим прикладом цього є алгоритм пошукових систем, який використовується для розпізнавання текстів і контенту на різних сайтах і надання користувачам інформації відповідно до введеного запитом.
Крім цього, нейромережі використовуються в деяких мобільних додатках для обробки фотографій, а також в якості чат-ботів, регулярно спілкуються з потенційними покупцями. У сучасних інтернет-магазинах нерідко можна зустріти чат-боти, відповіді яких вкрай складно відрізнити від коментарів реальну людину.
У чому переваги нейромереж
У першу чергу нейромережі є не простим програмним кодом, а системою, здатною до самонавчання. Голосові помічники, такі як Сірі і Аліса, були спочатку невеликими програмами, які в міру навчання створили безліч шаблонів, розширили свій функціонал і навчилися розпізнавати найрізноманітніші комбінації слів і команд. І якщо спочатку їх можна було запитати складними фразами, то сьогодні вони готові надати відповідь практично на будь-яке питання, точно так же, як і чат-боти комерційних web-ресурсів. Ці програми навчаються як та людина, але на відміну від живого організму, вони ніколи не забувають відповіді на питання.
Вчені заявляють, що застосування нейромереж у повсякденному житті відкриває людству величезні перспективи. З огляду на той факт, що всього за кілька років нікому не потрібний голосовий помічник перетворився в невід’ємну частину життя, то складно уявити, які можливості штучний інтелект зможе надати людині ще через пару років.
Щоб довго не розмірковувати на цю тему, приступимо до розгляду тієї вигоди, яку нейромережі надають власникам бізнесу в сфері електронної комерції сьогодні:
- Формування пошукової видачі. Сьогодні нейромережа виробляє обробку контенту, індексацію кожного заголовка та підзаголовка, проводить аналіз зображень, і лише потім видає необхідний результат, що задовольняє потреби користувача. Через це сьогодні недостатньо наповнити текст великою кількістю ключових запитів і просто очікувати його виведення в топ. Тепер тексти для просування інтернет-магазинів повинні писатися для людей і містити максимум корисної інформації, а не просто наповнюватися SEO-даними, як це було ще кілька років тому.
- Розпізнавання зображень. Дана технологія використовується вже досить давно. Саме тому для того, щоб підвищити популярність інтернет-магазину і підвищити його позицію в пошуковій видачі, слід додати в текст зображення, відповідне обраної тематики, яке буде розпізнаної нейромережею при формуванні пошукової видачі. При цьому бажано додати до зображення підпис у вигляді ключового запиту.
- Персоналізація контенту. Нейросети також здатні проводити аналіз раніше переглянутих користувачем матеріалів і надають йому рекомендації у вигляді різних відео-роликів і статей на обрану тематику. При цьому результати аналізу, прив’язуються до використовуваного аккаунту Яндекс або Google. Але в разі їх відсутності прив’язка здійснюється до ip-адресою використовуваного пристрою.
Як використовувати нейромережу в електронній комерції
Щоб використовувати нейромережу, власникам інтернет-магазину рекомендується виконати підключення сервісів персональних товарних рекомендацій. Відповідні служби дозволяють в автоматичному режимі здійснювати персоналізовану і триггерную розсилку кожному з відвідувачів комерційного web-ресурсу на підставі їх активності на сайті. При цьому дані сервіси дозволяють умовно розділяти клієнтів на групи на основі їх переваг і робити масові розсилки. Іншими словами вони надають власникам інтернет-магазинів масу можливостей.
При відвідуванні сайту клієнтом і пошуку певної продукції нейромережі може надати йому рекомендації та посилання на схожі за характеристиками продукти. Більш того, вона надасть власникові магазину відповідні дані, які в майбутньому допоможуть йому правильно налаштувати контекстну і таргетовану рекламу. Це в свою чергу призведе до підвищення обсягу часу, проведеного користувачами на сайті, що дозволить підвищити позиції web-ресурсу в пошуковій видачі.
Нейромережа також аналізує наявність нових товарів і позицій на сайті. Тому додавання нової продукції також може позитивно відбитися на популярності інтернет-магазину.
На що ще здатна нейромережа та як це можна використовувати
Крім вищевказаного, нейромережі здатні розпізнавати мову. У зв’язку з цим для розвитку інтернет-магазину та підвищення лояльності клієнтів фахівці настійно рекомендують встановлювати голосовий пошук, робить процес пошуку товарів за допомогою смартфона більш простим і зручним. При цьому в текст сайту зовсім необов’язково вставляти моторошні ключі, ідеально відповідають запитам, так як сьогодні нейромережа здатна розпізнавати і розбавлені, і видозмінені ключі. А для забезпечення максимальної ефективності сайту слід створити мобільну версію комерційного web-ресурсу.
Ще однією особливістю нейромереж є здатність спілкуватися з клієнтами. Прикладом цього є чат-боти, здатні відповідати на питання клієнтів. При цьому їхні відповіді настільки людяні, що на перший погляд складно зрозуміти, хто саме спілкується з клієнтом – оператор чату або штучний інтелект. За кілька років існування чат-боти обробили величезну кількість відповідей, завдяки чому навчилися створювати не прості фрази, а вести повноцінні діалоги з покупцями і навіть всіляко мотивувати відвідувачів комерційного web-ресурсу до здійснення покупки. Щоб використовувати цю особливість нейромереж в електронній комерції, експерти рекомендують встановити систему автоматизації на сайт, яка дозволить залучити до спілкування віртуальних помічників і оптимізувати роботу персоналу.
Не менш значущою функцією нейромереж є здатність створення розсилок. Як правило, цей процес займає досить багато часу у власників бізнесу, особливо, якщо він виконується вручну. Однак завдяки нейромережі процес створення електронних розсилок можна повністю автоматизувати. Таким чином, штучний інтелект зможе повідомляти кожного потенційного покупця про акції, знижки на ті чи інші товари і розпродажах. Варто відзначити, що нейромережі також можуть самостійно заповнювати такі листи. Однак поки не варто їм доручати це завдання, краще буде найняти професійного копірайтера або маркетолога, здатних створити якісний продає текст. Але в майбутньому, коли ІІ досягне більш високого рівня, це завдання можна буде доручити і йому.
Пошук лидов є ще однією перевагою нейромереж. У соціальних мережах кожен день з’являється величезна кількість пошукових запитів на найрізноманітнішу тематику. Незважаючи на те, що дані сайти призначені для спілкування, люди цікавляться в них, де можна купити продукцію того чи іншого бренду, куди краще записатися на манікюр, і до якого лікаря краще звернутися для лікування йоркширського тер’єра. Найчастіше всі вищевказані питання залишаються без відповіді, незважаючи на те, що їх можна використовувати для отримання власної вигоди. Цілком достатньо знайти ці питання в соціальних мережах і ліди забезпечені. Для цього існує спеціалізований сервіс під назвою Shikari, що дозволяє шукати ліди в соціальних мережах. Для своєї роботи він використовує штучний інтелект, який займається пошуком запитів за ключовими фразами і їх сортуванням. Нейромережа Shikari працює вже багато років, завдяки чому здатна самостійно надавати якісні ліди, з якими можна працювати. У світі існує ще чимало подібних сервісів, які підвищують успішність інтернет-магазинів. Вибравши один з них, власник бізнесу гарантовано отримає чималу кількість покупців.
Автоматизація технічної підтримки за допомогою нейромереж стала однією з найпопулярніших функцій за останні кілька років. Завдяки їй кожен клієнт комерційного web-ресурсу здатний отримати відповідь на його запитання в будь-який час доби. При цьому важливо відзначити, що штучний інтелект надає дійсно корисну інформацію, а не заздалегідь заготовлені шаблонні відповіді, як це було ще кілька років тому. У зв’язку з цим установка чат-ботів є обов’язковою умовою для підвищення ефективності сайту. Більш того, їх наявність дозволяє трохи скоротити штат і знизити рівень витрат. Також це надасть компанії право називатися сучасним інтернет-магазином, що використовують сучасні технології, що також позитивно позначиться на репутації ресурсу.
Що очікує нейромережі в майбутньому
Однак сучасний рівень розвитку нейромереж є лише початком. За заявою багатьох дослідників, штучний інтелект буде завойовувати більш високі позиції у сфері електронної комерції. Він дозволить виключити перехід на посилання для придбання товару, і замість цього дасть можливість замовляти продукцію прямо з того місця, де вона була помічена користувачем.
Так, наприклад, гортаючи черговий сайт і виявляючи в коментарях посилання на товар, що цікавить, клієнту достатньо буде виділити її та натиснути на клавішу «Оплатити», а не переходити на новий сайт і виконувати безліч операцій. У майбутньому процес покупки продукції буде істотно спрощено та, найвірогідніше, товари можна буде замовляти відразу з соціальних мереж.
Крім цього, в майбутньому штат кожного великого інтернет-магазину, що використовує нейромережі, доповниться фахівцем, який буде відповідати за навчання, налаштування і роботу ІІ, так як без нього сайт не зможе стати успішним.
Висновок
Сьогодні нейромережі стали невід’ємною частиною людського життя. Їх використання в електронній комерції при цьому поступово стає нормою. У зв’язку з цим впровадження вищевказаних технологій для розвитку інтернет-магазину є в більшій мірі необхідністю, ніж данина моді.
Схожі статті
Для чого потрібна УТП та основні особливості її складення
Торгувати в сучасному світі вкрай непросто, так як в мережі Інтернет представлена величезна кількість однакових товарів з однаковою ціною, що
Читати далі…
Секрети запуску інтернет-магазину з продажу продуктів харчування
Для свого існування людині щодня необхідна їжа та вода. З огляду на, що люди бажають харчуватися смачною їжею, відкриття інтернет-магазину
Читати далі…
Детальна інструкція запуску успішного інтернет-магазин з продажу сумок
Сумочки для щоденних прогулянок, клатчі для свят, невеликі планшетки для ділових зустрічей і великі сумки для подорожей – все це
Читати далі…
Як запустити прибутковий інтернет-магазин дитячих товарів з нуля
В електронній комерції товари для дітей є одним з найбільш затребуваних продуктів. Практично кожен турботливий батько та любляча мати бажають
Читати далі…
Яке значення має зворотний дзвінок для інтернет-магазину
За довгі роки існування електронної комерції маркетологи створили безліч інструментів, що дозволяють збільшувати обсяги продажів в інтернет-магазинах і підвищувати зацікавленість
Читати далі…
Основні особливості визначення цільової аудиторії та вплив даного параметра на розвиток інтернет-магазину
Протягом багатьох років реклама дозволяє підвищувати ефективність торгівлі. Однак щоб рекламна компанія дійсно дозволяла підвищувати успішність бізнесу, необхідно задати їй
Читати далі…