Як і для чого проводити навчання працівників

Главная » Маркетинг, Статті » Як і для чого проводити навчання працівників

Підвищення кваліфікації та навчання новим особливостям ринку є необхідними для будь-якого співробітника інтернет-магазину. Сьогодні більшість працівників комерційних ресурсів працюють віддалено. Тому в цій статті ми розглянемо основні види онлайн-навчання для персоналу, як підібрати дійсно якісні курси, чого можуть навчити на таких заняттях, а також як перевірити, чи принесла навчання будь-якої позитивний результат.

У яких випадках персонал необхідно відправляти на навчання

Як правило, навчання персоналу необхідно в наступних випадках:

  • при розширенні штату та відсутності часу на корпоративне навчання нових співробітників;
  • у разі збільшення оборотів торгівлі та усвідомленні того, що поточна кваліфікація співробітників не дозволить їм надалі повноцінно справлятися зі своїми обов’язками;
  • якщо якість обслуговування клієнтів у конкурентів набагато вище;
  • при вступі до асортимент великої партії абсолютно нової продукції, невідомої для персоналу;
  • для поліпшення якості взаємодії учасників колективу та створення командного духу;
  • при усуненні конфліктів між учасниками колективу.

Головне для кожного з вищеописаних випадків – підібрати потрібний вид онлайн-навчання і зацікавити працівників у його проходженні. Для процесу дистанційного навчання персоналу цілком достатньо персонального комп’ютера, що має підключення до мережі Інтернет, спеціального програмного забезпечення для дистанційного спілкування та фінансових коштів. Існуючі сьогодні центри для навчання персоналу пропонують кілька видів програм – персональні, групові, інтенсивні та звичайні. Розглянемо кожен із видів більш детально.

Різновиди онлайн-навчання

Групове

Групові курси онлайн-навчання для співробітників інтернет-магазинів можна також умовно розділити на кілька видів:

  • Відеокурси. Даний вид навчання є курс з декількох відеоуроків, які проглядаються персоналом у режимі онлайн. Після перегляду матеріал обговорюється з організатором курсів на предмет розуміння. Варто зазначити, що даний вид навчання відрізняється від традиційних відеоуроків, так як виконаний у стилі популярних роликів з YouTube. Це істотно спрощує процес засвоєння інформації та робить навчання більш захоплюючим.
  • Інтенсивний. Курси під час яких персонал отримує величезний обсяг знань у максимально короткий проміжок часу. Включає теоретичні та практичні заняття. Проводиться протягом одного робочого тижня.
  • Вебінари. Таке навчання передбачає створення організатором відео-конференції та безпосереднє спілкування з учнями в режимі онлайн, під час якого вони можуть задавати питання за наданим матеріалом. Тривалість вебінару становить, як правило, близько 2-х годин. У рамках одного заняття розглядається тільки одна тема.
  • Тренінги. Цей різновид навчання має на увазі мінімальний обсяг теорії з великою кількістю практики. Найчастіше тренінги проводяться у формі майстер-класу. Цей вид навчання вважається найбільш ефективним способом для розвитку у працівників інтернет-магазину певних навичок, які дозволяють збільшувати обсяг продажів.

Персональне навчання

Якщо інтернет-магазин тільки розвивається і його штат відносно невеликий, то недоцільно користуватися послугами групового навчання. У цьому випадку краще підібрати для кожного працівника індивідуальну програму навчання. Так, бухгалтера можна відправити на курси з вивчення сучасних програм для обліку, менеджера – на курси з вивчення найефективніших технік продажів, а дизайнера – на навчання роботі з останніми новинками програмного забезпечення для роботи із зображеннями.

Головним мінусом індивідуального навчання є те, що на відміну від групового власник бізнесу не зможе контролювати кожного співробітника. Як отриманих знань він зможе переконатися тільки під час подальшого виконання робіт.

Підготовка працівників до навчання

За умови дружньої атмосфери в колективі та злагодженої роботи всіх співробітників інтернет-магазину направити персонал на навчання не складе труднощів. Однак найбільш часто персонал не бажає отримувати нові знання, навіть за умови того, що навчання оплачується компанією, що часто призводить до істотного зниження користі від навчальних курсів. Щоб максимізувати ефективність навчального процесу та витягти з нього користь для комерційного сайту, необхідно дотримуватися наступних рекомендацій при відправці персоналу на курси.

Перше, що слід зробити, – це пояснити працівникам, для чого їх відправляють на процес навчання. Фрази «так треба» або «всі так роблять» в цьому випадку недоречні. Слід чітко вказати на проблему, яка перешкоджає розвитку сайту, розповісти, чому навчатимуть на курсах, а також повідомити, яку користь зможуть принести отримані знання. Якщо працівники зацікавлені у вирішенні проблеми, вони самі можуть запропонувати цікаві програми навчання, до яких варто прислухатися.

Потім слід сформувати групу працівників, яка відправиться на курси. Тут слід задуматися над тим, кого послати – молодих працівників, які слабо розбираються в робочих процесах, старих співробітників, які потребують підвищення кваліфікації або ж взагалі всіх – для поліпшення психологічного клімату. При цьому бажано включати в групи як найуспішніших працівників, так і найслабших. Це пов’язано з тим, що в процесі навчання аутсайдери мимоволі будуть прагнути досягти успіхів більш досвідчених співробітників, що істотно підвищить ефективність курсів.

Після цього слід поцікавитися, чи є у працівників необхідна для навчання техніка. Якщо її немає або недостатньо, то необхідно подбати про її купівлю або виділити працівникам кошти для самостійного придбання всього необхідного.

Не варто забувати, що на час навчання штат співробітників дещо скоротиться. Тому варто заздалегідь подбати про те, щоб відсутність працівників на місцях не відбилося негативно на роботі інтернет-магазину або його репутації. У такому випадку можна самостійно зайняти місце співробітника і виконувати його обов’язки, тимчасово допустити до роботи стажистів або ж попередити клієнтів про те, що працівники проходять курси підвищення кваліфікації, через що можуть виникати затримки зі зворотним зв’язком. Як правило, процес навчання триває всього один тиждень, тому складнощів у цей період не повинно виникнути.

Щоб ні в кого з працівників не виникали складнощі з процесом дистанційного навчання, потрібно написати інструкцію для працівників із зазначенням, як пройти реєстрацію на сайті організаторів курсів, як встановити скайп, як налаштувати веб-камеру й так далі.

Для зближення з підлеглим власнику інтернет-магазину рекомендується проходити навчання разом із працівниками. Під час даного процесу, як правило, керівництво дізнається багато нюансів роботи кожного з працівників, що дозволяє краще їх контролювати надалі та підвищувати ефективність роботи ресурсу.

Як перевірити ефективність навчання

Кожен керівник хоче, щоб кошти, витрачені на навчання персоналу, не опинилися марною тратою. Тому розглянемо основні ознаки, що демонструють ефективність навчальних курсів:

  1. Підвищення обсягу продажів, а саме збільшення відсотка закритих угод. Якщо курси пройшли успішно, менеджери компанії освоїли нові методики та техніки продажів, що дозволяють успішно закривати угоди навіть з найпримхливішими клієнтами.
  2. Збільшення числа задоволених покупців. Якщо рівень продажів збільшився не відразу, то слід звернути увагу на інші показники, такі як збільшення кількості позитивних відгуків, підвищення трафіку сайту та інших статистичних показників.
  3. Підвищення продуктивності. Якщо раніше працівник за робочий день обробляв до 10-ти замовлень, а тепер його нормою є 20 замовлень, то можна сміливо заявити, що відвідування курсів було марним. Навчання ефективному тайм-менеджменту дозволяє працівникам більш раціонально використовувати їх час.
  4. Знизився період навчання нових співробітників. Даний параметр також свідчить про підвищення кваліфікації всіх співробітників. Якщо ж закріплювати за кожним стажистом окремого наставника, то процес навчання буде ще швидше, так як новачок не відволікатиме від роботи інших співробітників. Сьогодні наставництво є одним з найбільш ефективних способів навчання нового персоналу.
  5. Підвищилася згуртованість колективу та покращився психологічний клімат. Емоції, пережиті групою працівників у процесі навчання, часто дозволяють згуртувати колектив і підвищити його ефективність.
  6. Задоволеність колективу навчанням. Даний параметр також дуже важливий.

Окрему увагу слід приділити останньому пункту. Періодично так трапляється, що коучі подають матеріал недостатньо цікаво чи розповідають те, що й раніше було відомо персоналу. У таких випадках навчання не приносить ніякої користі, значить, і кошти, витрачені на підвищення кваліфікації співробітників, були витрачені даремно.

Як захистити себе від шахраїв

Сьогодні на ринку можна знайти досить велику кількість компаній, що надають послуги з дистанційного навчання персоналу. Серед їх числа є і шахраї. Щоб кошти, сплачені за навчання, не зникли безслідно, слід перевіряти такі компанії всіма можливими способами.

Не варто звертатися до коуч-одинакам, за винятком рідкісних випадків, коли ця людина відома на території всієї країни як один із кращих викладачів. Увагу слід звертати на компанії, існуючі багато років на ринку та мають відповідну сертифікацію.

Важливо звертати увагу, але відгуки про навчальної компанії, розміщені в мережі Інтернет. Для цього цілком достатньо перевірити її назву в пошуковому рядку. Якщо коментарі викликають сумніви, то краще пошукати інших представників даної сфери.

Умови програми повинні бути максимально прозорими. Хороші коучі завжди надають замовникам послуг детальну інформацію про курс, розклад занять і кошторис, у якій зазначено, за які послуги клієнт повинен перерахувати кошти. Якщо ж навчальна компанія не дає відповіді на питання, що цікавлять замовника питання і використовує тільки свої гасла, слід відмовитися від її послуг.

Час існування на ринку є не менш важливим фактором у процесі відсіювання шахрайських організацій. Якщо домен був зареєстрований зовсім недавно, а компанія повідомляє про довгі роки роботи, то висновок тут очевидний.

Окрему увагу варто приділити вартості навчання. Наявність великих знижок у розмірі 80-90 відсотків від вартості неможливо, так як жоден професійний коуч не стане працювати собі в збиток.

Найголовнішою запорукою успіху компанії є постійне навчання. Так, курси підвищення кваліфікації повинні проводитися один раз на рік, а тренінги та невеликі вебінари на вузьку тему – один раз у 2-3 місяці. Такі дії дозволять підвищити професіоналізм працівників і згуртованість колективу, що принесе непоганий результат. І головне пам’ятати, що систематичне навчання працівників є запорукою успішного розвитку інтернет-магазину.

Коллектив сайта

Коллектив сайта

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (286 оценок, среднее: 4.50 из 5)
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.

    Схожі статті

    Що потрібно знати про процес повернення в інтернет-магазині

    Рано чи пізно навіть найідеальніший інтернет-магазин зіштовхується з таким питанням як повернення продукції. Сьогодні ми розберемося, як до цього ставитися
    Читати далі…

    Як створити ефективну службу технічної підтримки клієнтів

    Процес взаємодії інтернет-магазину з покупцем не закінчується після продажу товару. Після отримання своєї покупки у клієнта може виникнути безліч питань
    Читати далі…

    Як відкрити інтернет-магазин побутової техніки з нуля?

    Запуск власного комерційного сайту з продажу побутової техніки є дуже серйозним процесом. Це пов’язано з тим, що бізнесмен у такому
    Читати далі…

    Як мотивувати клієнта до купівлі додаткових товарів

    У даний момент існує величезна кількість методів, що підвищують рівень продажів. Однак найбільш цікавими з них є ті, які не
    Читати далі…

    Як найняти хорошого менеджера з продажів

    Одним із найбільш важливих працівників кожного інтернет-магазину є менеджер з продажу. Ця посада має на увазі не тільки простий процес
    Читати далі…

    Як збільшити суму замовлення – cross-sell та up-sell продажу

    Сьогодні існують два популярних методу підвищення рівня доходу комерційного ресурсу без вкладення додаткових фінансових коштів – це cross-sell та up-sell.
    Читати далі…

      Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


      ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА:

      ДО


      Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.

      ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ НИЖЧЕ І НАШ МЕНЕДЖЕР ЗВ'ЯЖЕТЬСЯ З ВАМИ