Вченим вдалося вирішити алгоритмічну загадку 50-х років

Главная » Маркетинг, Статті » Вченим вдалося вирішити алгоритмічну загадку 50-х років

Уже понад півстоліття дослідники всього світу б’ються над алгоритмічною проблемою, відомою як “проблема найкоротшого шляху з одного джерела”. Суть проблеми полягає в тому, як розробити математичне рішення, що дає змогу знайти найкоротший маршрут між вузлом і всіма іншими вузлами в мережі, де можуть бути зв’язки з негативними вагами.

Звучить складно? Можливо. Але насправді цей тип розрахунків уже використовується в широкому спектрі застосунків і технологій, від яких ми залежимо під час пошуку шляхів – наприклад, Google Maps веде нас ландшафтами і містами.

Тепер дослідникам з факультету комп’ютерних наук Копенгагенського університету вдалося розв’язати проблему найкоротшого шляху з одного джерела – загадку, що десятиліттями ставила в глухий кут дослідників та експертів.

“Ми виявили алгоритм, який вирішує цю проблему практично за лінійний час, найшвидшим способом. Це фундаментальна алгоритмічна проблема, яка вивчається з 1950-х років і викладається в усьому світі. Це була одна з причин, що спонукали нас розв’язати її”, – пояснює доцент Крістіан Вульф-Нільсен, який явно вважає, що важко залишити в спокої невирішену алгоритмічну проблему.

Більш швидкі розрахунки для маршрутизації електромобілів

Минулого року Вульф-Нільсен здійснив ще один прорив у тій самій царині – він отримав результат, що дає змогу знайти найкоротший шлях у мережі, яка змінюється з часом. Його рішення недавньої загадки ґрунтується на цій роботі.

Дослідник вважає, що розв’язання проблеми найкоротшого шляху з одного джерела може прокласти шлях до алгоритмів, які не тільки допоможуть електромобілям миттєво розрахувати найшвидший маршрут із пункту А до пункту Б, а й зробити це в найенергоефективніший спосіб.

“Ми додаємо вимір, якого немає у попередніх алгоритмів. Цей вимір дозволяє нам розглядати те, що ми називаємо негативними вагами. Практичним прикладом цього можуть бути пагорби в дорожній мережі, що корисно знати, якщо у вас є електромобіль, який заряджається під час руху вниз по схилу”, – пояснює Вульф-Нільсен.

Факти про проблему найкоротшого шляху:

  • Мета задачі про найкоротший шлях від одного джерела – знайти найкоротші шляхи від заданого початкового вузла до всіх інших вузлів мережі.
  • Мережу представлено у вигляді графа, що складається з вузлів і зв’язків між ними, які називаються ребрами.
  • Кожне ребро має напрямок (наприклад, його можна використовувати для представлення доріг з одностороннім рухом), а також вагу, яка виражає, наскільки дорого обходиться подорож цим ребром. Якщо всі ваги ребер невід’ємні, то задачу можна розв’язати практично за лінійний час за допомогою класичного алгоритму Дейкстри.
  • Новий результат розв’язує проблему майже за той самий час, що й алгоритм Дейкстри, але дає змогу використовувати і негативні ваги ребер.

“У принципі, алгоритм можна використовувати для попередження суб’єктів, таких як центральні банки, про те, що спекулянти займаються купівлею-продажем різних валют. Сьогодні багато чого з цього відбувається за допомогою комп’ютерів. Але оскільки наш алгоритм працює так швидко, його можна було б використовувати для виявлення лазівок до того, як ними скористаються”, – каже Крістіан Вульф-Нільсен.

Дослідник підкреслює, що системи для розрахунку валюти і маршрутів для електромобілів уже існують. Але вирішення проблеми найкоротшого шляху з одного джерела дало змогу дослідникам створити чудовий алгоритм, який практично неможливо перевершити за швидкістю. Водночас його простота робить його легко застосовним для різних потреб суспільства.

Нагорода в США

Робота над вирішенням проблеми не залишилася непоміченою. Дійсно, з Крістіаном Вульфф-Нільсеном і його колегами вже зв’язалися люди з усього світу, які бажають привітати їх і дізнатися більше про те, як їм це вдалося.

Водночас наукову статтю, в якій детально описується їхнє відкриття, було удостоєно нагороди “за найкращу доповідь” на конференції FOCS (Foundation of Computer Science) у Денвері, штат Колорадо.

“Люди з усього світу відвідують цю конференцію, щоб побачити, як презентують найкращі результати”, – каже Крістіан Вульф-Нільсен.

Дослідження було проведене у співпраці між Крістіаном Вульф-Нільсеном з факультету комп’ютерних наук, Данупоном Нанонгкаєм з Інституту Макса Планка та їхнім американським колегою Аароном Бернштейном з Університету Ратгерса.

Наразі дослідження доступне на сайті arXiv

Коллектив сайта

Коллектив сайта

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...
Ще немає свого сайту?
Створіть свій інтернет сайт з нами.

    Схожі статті

    Завдяки новій термічній обробці 3D-друковані метали можуть витримувати екстремальні умови

    Нова термічна обробка, розроблена в Массачусетському технологічному інституті, перетворює мікроскопічну структуру 3D-друкованих металів, роблячи їх більш міцними і стійкими до
    Читати далі…

    Світ фальшивої реклами настане в цьому десятилітті

    Маніпульована реклама стає дедалі поширенішим явищем у маркетингу. Такі технології, як deepfakes, використовують штучний інтелект і машинне навчання для створення
    Читати далі…

    Нова модель штучного інтелекту може допомогти запобігти руйнівним і дорогим витокам даних

    Експерти в галузі конфіденційності створили алгоритм штучного інтелекту(ШІ), який автоматично перевіряє системи, що зберігають конфіденційність, щодо потенційного витоку даних. Це
    Читати далі…

    Дослідники: ШІ в під’єднаних автомобілях зменшив затори в годину пік

    У День подяки США мільйони людей подорожуватимуть автомагістралями, і багато хто з них зіткнеться з ділянками, де рух застопорився без
    Читати далі…

    Новий інструмент програмування перетворює ескізи на код

    Дослідники Корнельського університету створили інтерфейс, який дозволяє користувачам писати від руки та робити нариси в комп’ютерному коді – виклик традиційному
    Читати далі…

    Нова акумуляторна технологія здатна значно знизити витрати на зберігання енергії

    Міжнародна група дослідників сподівається, що нова дешева батарея, яка вчетверо перевершує за енергоємністю літій-іонні батареї і набагато дешевша у виробництві,
    Читати далі…

      Заповніть заявку і ми Вам зателефонуємо!


      ОБЕРІТЬ ЧАС ДЛЯ ДЗВІНКА:

      ДО


      Відправляючи форму, Ви погоджуєтесь з умовами зберігання персональних даних.

      ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ НИЖЧЕ І НАШ МЕНЕДЖЕР ЗВ'ЯЖЕТЬСЯ З ВАМИ